Jojo...upp och ner


Kirsty Alley



Oprah Nu



Och för 2 år sedan


Janet med och utan magrutor

Janet Jackson



Moi i Juni 2006



Moi i Juni 2008

Jag hoppas verkligen att jag är nere för att stanna. Men när jag ser dessa vackra damer ovan som precis som jag jojat upp och ner genom åren och varje gång som dom/jag har kommit ner. Så har man svurit att detta var ABSOLUT sista gången som jag gick ner. Och lik förbaskat så smyger kg för kg på igen. För varje gång du går ner så går det dubbelt så fort att gå upp igen känns det som. Det är många som INTE förstår att det är möjligt och att man kan "tillåta" sig att gå upp. Ja jag önskar att jag hade något enkelt svar på det men det har jag inte. Min och dessa damers största fiende är nog våra egna tankar. Problemet sitter i huvudet eller i den bristande självkänslan som är så bräcklig och påverkbar åt det ena eller det andra hållet. Tack vare min GBP så kan jag vara nästan 100% säker på att det faktiskt kommer att vara sista gången. Men jag kan ändå inte bara koppla av och tro att det skulle vara så enkelt även fast min operation gör det nästan fysiskt omöjligt att bli fet igen. Men visst är det underligt att Oprah har gått upp igen det ryktas ju att även hon har gjort en GBP. Men vem har sagt att livet är enkelt....*s*



Kommentarer
Postat av: Lena ph

Är så stolt över dig...så jag gav dig en helt upplaga i min blogg nyss...Dåliga samvetet..what ever,hm Men hoppas att du en dag kan vara lika stolt över mig & det är när jag den dagen kan säga att boken är klar & förläggare finns....kram, Kram Lena ph

2008-10-20 @ 22:09:37
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: Madelene

Grattis till din viktnedgång, men var rädd om dig. Det går verkligen att gå upp i vikt igen OCH att få alla ovanor tillbaka. Gjorde min GBP för tio år sen och går nu stadigt upp igen, vilket jag ALDRIG trodde kunde hända. Jag äter precis som förr, har aldrig "dumping" eller så numera. Är tillbaka i bantningsträsket igen...

Jag trodde också jag var stark efter GBP´n och jag brukade säga att jag hade ett ärr på magen men det största operationen hade dem nog gjort i min hjärna.... Men tyvärr, det går att trilla dit igen. Jag vill inte vara pessimistisk för operationen är det bästa beslut jag någonsin tagit men.....

... var rädd om dig! Och njut av livet!



Kram Madelene

2008-10-20 @ 23:10:40
Postat av: Bea

Hmm...ja inte är man säker bara för att man har gjort en GBP. Kognetiv beteende terapi är nog det enda raka i mitt fall för att detta skall vara bestående. Trist att du är påväg upp igen, kan du inte vända dig till någon bra terapeut INNAN det går helt över styr!? Snälla rara gör det...du är värd att må bra!!

2008-10-20 @ 23:44:09
Postat av: Linsfia

Va roligt att hitta till din blogg! Såg dig på framsidan av Aftonbladets bilaga och köpte den direkt! Jag var själv och besökte en läkare på DS för eventuell operation för några år sedan, men jag måste säga att jag fick inget förtroende för honom... Även min väninna som var med, hon sa:



- Han ska inte få sticka kniven i dig!



Nu var det inte bara han som gjorde att jag tackade nej. Man ska vara 100 % säker på att göra operationen och var/är jag inte. Hoppas fortfarande på att få den rätta kicken nångång host



Följde även dig när Tjockholmen gick. Gillade din personlighet som fan :) Du är en rolig tjej. Jag sökte faktiskt också in till Tjockholmen, men de hörde inte ens av sig till mig. Så kan det gå :)

Ha det så bra.

Mvh Sofia

2008-10-21 @ 17:20:46
URL: http://linsfia.se
Postat av: Kokelil

Jag är glad att jag snubblade över din blogg. Jag måste säga att du är vacker på både före och efter bilden, även om du ser ut som två olika personer. :-)



Håller själv på att undersöka möjligheterna till en GBP och vill komma över så mycket info som möjligt.

Har en läkartid för samtal i nästa vecka. Så vi får se om det blir någon remiss eller ej.



Lycka till med bloggen. Jag kommer att följa den!

2008-10-23 @ 11:22:37
Postat av: pablo

jag vet att det är många som har sagt det...men..du ser väldigt bra ut..:)..

2008-10-23 @ 21:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0