Detoxa "sockerdemomen"


                                                                                 
Mitt alterego "sockerdemonen"

Nä nu är det dags igen. magsäcksop eller inte jag är sockerberoende och på sista tiden har det varit lite väääl mkt sött.
Sjukt...jag kan inte  äta särskilt mycket och behöver all den näring som kroppen kan få. Men likt förbaskat så kickar sockeraoutopiloten på...och skriker jag MÅSTE ha socker annars DÖÖÖR jag. Visst är det gott för stunden men sedan blir jag ännu tröttare och får ont i huvudet. Jag blir ju inte tjock...men jag mår ju inte bra. Varför kan man inte operera bort "destruktiva" tankar i hjärnan..dom verkar leva sitt eget liv. Jag kan vara så förnuftig och klok i flera veckor ja t.o.m månader. Men sen out of the blue..så kommer sockerdemonen och KRÄVER sitt.. Nåja var bara tvungen att gnälla ur mig lite..skall försöka att vara MEDVETET kostmedveten. Jag kan fasiken inte lita på att det går av sig själv. Min sockerdemon har en VÄLDIGT stark villja..så nu är det dags för en fajt IGEN!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Har samma problem.. :-(

Har du lagt upp nån plan/strategi?

2008-10-28 @ 11:51:16
URL: http://thick2thin.blogg.se/
Postat av: annica

e det så han ser ut den dumma sockerdemonen?

Är oxå opererad GBP jan -07...önskar oxå att man kunde gjort en liten operation i hjärnan oxå// annica

2008-10-28 @ 11:55:13
URL: http://maskrosmamman.blogg.se/
Postat av: Annette

Hej!

Hahhah....jag öppnade din blogg i dag tänkte jag...

vad i hela...friden har hon lagt in för full gubbe. Men när jag läste inlägget förstår jag dej fullkomligt.

Han "socker demonen" ser nog ut så!!

ÅÅÅ....sjuktton vad han är elak i bland.

Stå på dej de går över.

Kan du nog begrava denna fula gubbe sedan. FÖR GOTT!!!! hihiih...

Har nu gått ner 12kg ååå...vad skönt och lätt går det ;) konstigt de har det aldrig gjort förr!



Ha det gott

Annette

2008-10-28 @ 13:19:30
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Lena ph

Hjärtat, du klarar detta också..hur många demoner har inte du gått ronder med förr & vunnit?!



Det är inte värt denna lilla stund njutning & tänk på VAD det egentligen innehåller som tex krossade kackelackor & små löss, för att förstöra det goda till nåt fruktansvärt äckligt, fråga godisexperten hehe Tänker man så, då kan man ju undra hur sjuk man är som VILL betala för att äta dyligt eller hur?



Jag vet att du är stark, så jag är inte ens orolig..

P&K Lena ph

vi måste snart ses!!!

2008-10-29 @ 10:11:07
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: Marie

Usch, jag vet PRECIS hur du menar!

Kämpar mot sockret varje dag!

Mvh marie ( mot nytt midjemått... )

2008-10-29 @ 16:08:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24463

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0