Vem vaknar drop dead gorgeous!?

Inte jag i alla fall...*s*
Om ni visste hur många gånger jag har hört .."men du med dina färger behöver ju inte göra så mycket för att se fräsch ut"
Ja tänk om det vore sååå enkelt! Men ledsen att behöva göra er besvikna ni som tror att bara för att man är "brun" så behövs det inget smink.  Är det någon hud som behöver foundation för att bli jämn så är det det färgade. Vi har inte bara en hudton utan flera. 
Mobil bild
 .
Som ni ser så är jag mörk runt ögonen,ljusare i mitten och mellanbrun vid hårfästet och flammig i pannan. 
Nu skall jag berätta alla steg jag tar för att lägga en dagsmake..och det som krävs för en kvälls. Börjar ju självklart allra först med en ordentlig rengöring och ansiktsvatten..fuskar aldrig en millimeter..min hud är mitt signum...*s*

Start dags make

Nr.1  Alltid ett serum närmast huden
Nr 2. Alltid en dagcreme med spf som jag drar ner även på halsen (ansiktet slutar där dekolltaget börjar)
Nr 3. Alltid en ögoncreme

 
Just nu provar jag Akademiklinikens serie Beauty through Science..den imponerar  till och med på en luttrad hudvårds fanatiker som mig!

Nr 4, Varje dag sedan (1994 ) Consealernas Rolls-Roys, touch eclat från YSL nr 3.  Var med vid lanseringen, (arbetade då som exclusive beauty consultant för YSL Paris) och har varit den trogen sedan dess. Jag har den under ögon runt näsan och i det nasala labialvecken (linjerna från näsan till mungipan) på kvällen har ja den även på näsryggen och hakan,

Nr 5. Foundation från Armani Luminous silk. (jag har två färger som jag blandar)
Nr 6. Brun ögon skugga i globen från  Iman
Nr 7. Svart khol penna från MAC närmast fransarna
Nr 8. Värsting mascaran Dior black show





Nr 9. Rouge Guralain
Nr 10. Lippgloss Chanel..T a daa..klar...*s*




Nää..det tar ingen större tid bara 10 min..och vad är väl det..nada zip och inget tycker jag!


 Mobil bild

 ´Bea "basic" dag min "omålande" look

Min kvällsmake är betydligt mer avancerad och tar ca 30 min att lägga

1-3 är densamma 
Nr 4.  Här byter jag till en mer täckande, utslätande och upp stramande foundation Designer från Armani
Nr 5. Kvällstid har jag minst tre färger på ögonlocket i bland 4 eller 5. Favoriten kommer från Dior
Nr 6. Kvällstid har jag flytande eyeliner från Chanel
Nr 7. Mascaran är densamma Dior Show
Nr 8, Rouge från Guralain
Nr 9. Lip liner från Sisley
Nr 10. Lippgloss i varierande färg pga humör eller tillfälle favoriten är Dior eller Armani



Mobil bild
           
 En kvälls variant...mycket ögon (sotade) och lite mun

Eller också så har jag mycket läppar och mindre ögon ALDRIG både och samtidigt. Jag älskar make up och får sansa mig så jag inte tar i för mycket. Men det måste alltid vara en balans mellan ögon och läppar...annars blir det vulgovarning..*s*

Proffs bild
                                              
 En klasisk Bea  kvälls make..men jag kan lätt se ut så här även mitt på ljusan dan...*s*

En bra mellan variant som inte är för mycket eller för lite...lagom helt enkelt...*s*






 

Kommentarer
Postat av: Bantarbritta

Vad kul att ha hittat din blogg! Jag har alltid tyckt att du är så fantastiskt vacker, både som smal och rund! Själv är jag en viktkämpande tjej som fortfarande har lång väg kvar att gå... Några tips kanske? :)

2008-09-24 @ 21:27:30
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0