Välvårdade händer

 Johanna Berg Nagelteknolog i världklass!


Apropå detaljer...
Idag har jag varit hos Johanna Berg på Nagelstudion på St.Eriksgatan. Ja det behövdes kan jag säga...för mina händer
var allt annat än välvårdade. Ni vet hur man blir när man vet att man inte är tip topp..jagv iker in händerna och vill helst inte visa dem. Du blir aldrig så medveten om hur ofta dina händer är i fokus som när man är medveten om att man inte har gjort manicure. Hela mitt kroppsspråk blir förvrängt och jag skäms när jag skall betala i kassan och sträcker fram handen. Eller när jag skall hälsa på någon...till och med när jag sitter på T banan och läser tidningen så kommer jag på mig själv med att "vika in fingrarna" så det som sitter mitt emot inte skall se dem (precis som dom bryr sig) men det kan ju vara en beauty faschist som jag som sitter där och HON eller HAN bryr sig och det räcker för mig.

Men som sagt ,varje problem har en  lösning och lösningen i detta fall Heter Johanna Berg och hon är nagelteknolog. Johanna är minst sagt en erfaren sådan...välutbildad med lång erfarenhet i branschen,  Hon kan klara av det allra trasigaste händer/naglar...och efter 2 timmar ( ja det tar så pass lång tid det om man skall göra det ordentligt från scratsch)  så är mina händer/naglar som nya. Det är helt otroligt vilken skillnad två timmars jobb kan göra. Men innan des ,så som vanligt kommer jag inrusande med andan i halsen (tids optimist som jag är). In ramlande med buller och bång..följt av ett parfym moln. Men Johanna är van...hon har arbetat med värre divor än mig..som personlig nagelteknolog till prinsessorna i Saudiska kungafamiljen (har man varit det så...ja då vet man) Hon har också arbetat med bortskämda lyxhustrur i Marbella och även hunnit med att arbeta med den Italienska sociten. Och har man gjort det ja dåå vet man vad ordet Diva står för. För en luttrad erfaren yrkeskvinna som Johanna så är mina händer pic of cake. Hon vet vad hon gör och hon gör det förbaskat bra...men har man arbetat med världseliten av drama queens så har man..*s*

By the way..vill du ha riktigt snygga välvårdade naglar oavsett hur dina händer ser ut från början. Ja då skall du gå till Johanna för det inte hon kan fixa det kan ingen! Bara känslan när jag gick därifrån...helt plötsligt så ville jag gärna visa händerna..och vid ICA kassan tog jag stolt emot mina mynt. Och på T banan hem så läste jag tidningen med synliga händer och tänkte...ja dom tåls att titta på (ifall om nu någon skulle bry sig...men man vet aldrig!
Tack Johanna du är en pärla, jag lovar att ta hand om ditt hantverk!

Johanna finns på Nagelstudion St Eriksgatan  57
 tel 0766 333855

Inte mina händer...men naglarna är fina och dom har Johanna gjort..(har dock svårt för för många ringar...less is more )
Pris för ett sett naglar är .....


Kommentarer
Postat av: patricia

jag vill också göra naglar, hur mycket tar hon för det? :)

2008-09-13 @ 12:10:02
URL: http://paatty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0