Prime time

Jag älskar det  ordet...prime time..smaka på det. Det är två ord som uttrycker en hel mening eller ett helt sinnsestillsånd. För vissa människor är ordet prime time endast förknippat med "bästa sändningstid". eller bara bästa tid. 
För mig betyder "prime time" även att JAG befinner mig i min allra bästa blomnings tid. Jag är tillräckligt gammal för att veta vad jag vill och tillräckligt klok för att äntligen se mitt eget värde. Men jag är också tillräckligt ung för att kunna dra nytta av min prime time. Ungarna är stora jag har gjort den grejen... så jag kan med GOTT samvete ägna mig åt att förverkliga mig själv. Visst man kan OCKSÅ säga - min bästa tid är nu..eller jag har aldrig mått bättre. Men det känns inte riktigt som samma sak...det blir så "platt" på något vis. För mig så infann sig min prime-time rätt sent (nu i år). Jag hade önskat och trott att den skulle komma när jag fyllde 40, jag ville det! Men även om jag sade det så var det bara "uppe i huvudet" jag kände så. För det har man ju "hört" att livet börjar efter 40 så det var ju klart att jag "sa" det det skall man om man är en "modern" kvinna eller hur!?
 
Men nu..., nu är känslan nere i magen och inget jag egentligen behöver säga utan det är snarare ett "tillstånd" eller en känsla helt enkelt....*s* Det är en otroligt skön känsla ..ett slags lugn...jag behöver inte stressa runt och göra allt för att jag är rädd för att "missa" något. För jag VET att det finns kvar...det är lugnt.. jag kan tillåta mig att "tänka" till och gör det som KÄNNS rätt inte "verkar" rätt. För det är en j-vla skillnad och något som kommer med ålder och erfarenhet. Jag gillar att känna mig "vuxen" och klok...eller rätter sagt vuxen och något klokare...*s*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0