Nytt viktras på g


Det var ett tag sedan som det rörde sig på vågen. Sista halvåret har jag stått stilla! Men nu sista veckan så känner jag att det är dags för ett "viktras" igen, Jag har lärt mig att känna igen symptomen...jag fryser och hjärtat  "rusar" jag känner också av ammoniak smaken i munnen som uppstår  kroppen bränner av fett. Plus att det liksom pirrar i "fettet" när det håller på att lösas upp. Snacka om att jag är i kontakt med min kropp, jag hänner av allt som händer. Precis som jag också känner av när det stannar upp och allt "arbetar" lite långsammare. Det märks framför allt på min puls...och andhämtning och att jag blir lugnare. Men nu så är det tvärtom...jag har svårt att sova..blir rastlös och känner som sagt extremt tydligt hur förbränningen är igång igen! Förmodligen så är detta det sista racet innan jag slutgilltligen når min idealvikt för min kropp. Eller rättare sagt innan jag når den vikt som kroppen tycker att den vill ha!

Första månaderna efter min magsäcksop så fullkomligt rasade kilona av mig. Efter tre månader hade jag tappat 25 kg..dryga 50 efter ett och ett halvt år. Snart har det gått två år (i nov) och det sista månaderna har det inte hänt någonting. Oavsett vad jag har gjort ätit eller motionerat så har det varit status Q. Men nu har kroppen liksom vaknat till liv...det är verkligen som om den lever sitt eget liv nuförtiden (och tur är väl det)  för när JAG tog hand om den så funkade det ju inge vidare. Så tack vare operationen så kan jag luta mig tillbaka och "bara" lyssna på vad kroppen vill. För nu så fungerar alla det  naturliga signaler som jag hade förstört med alla mina konstiga bantningsdieter, svält och mellan varven rent frosseri i sötsaker.
Nåja jag hänger helt enkelt "bara" med och känner tydligt att det händer saker i kroppen som snart kommer att visa sig på vågen igen!

Kommentarer
Postat av: Bantarbritta

Vad häftigt att du känner det så väl! När jag går ner som mest i vikt så fryser jag också, speciellt på natten och när jag ska somna. Sen springer jag och kissar i ett också, det kanske är slaggprodukter som måste komma ut på nåt vis? ;)

2008-09-29 @ 23:57:37
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Hittade din sida när jag sökte efter gbp-opererade

Funderar starkt på att operera mig oxå men är lite osäker...

Som jag förstår det har du gjort operationen privat, eller? Undrar bara om det var på Akademikliniken du gjorde det eller vart/vem? Hade du några komplikationer och ångrar du ngt?

Tacksam för svar!

Vänliga hälsningar Anna

2008-09-30 @ 00:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0