Magdans



Fasen va kul!!
Kom precis hem från min första magdans lektion...så kul men också såå svårt! Och jag som trodde att det här skulle bli "pice of cake"...jag som har rytmen i blodet och allt..eller hur. Nä fy fasen va tricky det va...röra på höfterna men inte på rumpan (försök med det ni). eller röra på axlarna men inte på armarna,,,eh!? Jag har dansat en hel del under åren..salsa merege ja hela latino stuket. Jag är även rätt hemma på det klassiska danserna...min mamma var danslärarina. Så jag fick tidigt lära mig allt från hambo,schottis, vals, tvist ,cha cha, rumba. snoa och hela köret. Här är en kvinna som har provat på det mesta,gammeldans, folkdans, bugg, quickstepp, jaszzdans och balett. Men tro inte för ett ögonblick att det skulle göra det lättare för mig nu när det är magdans som gäller. Tvärtom min "dans autopilot" vill gärna lägga till för mycket rumoa och armar..här handlar det ju om att konscentrerat jobba med vissa kroppsdelar itaget..och för att göra det lite mer komplicerat så skall man i mellanåt koppla in dom andra delarna för att i nästa BARA jobba med höfter eller axlar igen...puhh..inte lätt. Men fasen vilken motion..jag var helt genom svettig.

Till saken hör ju också att jag är stelopererad i ryggen...jag har 4 st titan skruvar (4,5 cm) tvärs igenom den nedre ryggkotorna och en i vardera höft. Inte så lätt att vara mjuk och smidïg med muttrar och skruvar tvärs igenom skelettet. Men va fasen skam den som ger sig...är det något som är bra för mig så är det ju att träna upp muskelaturen runtomkring. Men det där riktigt mjuka svunget lär jag nog aldrig få till så däringa perfekt...*s*. Men va sjutton det är kul jag får motion...och jag har inte direkt tänkt att tävla i magdans så här på gamla dar.. Dessutom är det en perfekt gympa för mig med tanke på min bukplastik..det är precis det området som skall jobba. Men ni hör ju..bukplastik/steloperation..nåja man kan inte anklaga mig för att inte försöka sig på utmaningar i allafall...bonus är att jag får motion och har förbaskat kul under tiden. Dans är FRIGÖRANDE..det är ingen flummig floskel..så är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0