Lidingö loppet

I
inte jag...men nästa år så....

Idag var jag och hejade på en väninna som sprang Lidingö loppet. Det var en otroligt vacker höstdag...strålande sol och lagom varmt. Det kunde inte ha varit ett bättre löparväder...inte för varmt och inte för kallt, precis lagom. När jag stod där i solen och väntade på Lilian och hennes man Per-Anders (ja just det...det är det snygga Borås paret som gifte sig i ang).  Så slog det mig att varför har inte jag anmält mig!? Ja varför inte..jag gillar att springa (och nu klarar ju kroppen/knän av min tyngd). Dessutom så är jag en inbiten tävlingsmänniska...så varför hade jag inte tänkt på att även jag kunde springa!?

Jag skyller på att jag inte är vältränad nog...och att jag måste vänta med att träna pga min bukplastik. Men det där håller ju inte...jag går aldrig jag springer. Jag har svårt att sitta still...gillar att gå powerwalka och är bara allmänt rastlös och överenergisk. Så inte är jag speciellt stillsam och lugn (det har jag aldrig varit) . Jag kan ju lika gärna börja träna...och få utlopp för min rastlöshet eller hur? När jag såg alla dessa kvinnor i olika åldrar, storlekar och i minst sagt varierad form. Så insåg jag att jag hade "lätt" klarat att kuta den där milen...nåja lätt och lätt. Kanske inte på bästa tid...men jag hade nog gått runt på 65-70 min!! Yepp jag lovar....jag har ju sprungit ett och annat lopp i mina dar..och den formen som jag är i idag utan att vara tränad. Är ta mig sjuttsingen bättre än när jag sprang sist. Nää nu blev jag verkligen taggad...och nästa år skall jag också springa. Är nästan inne på att göra tjejklassikern 09... ja varför inte..kan alla dessa tanter så kan väl jag...*s*...!? Dessutom fåfäng som jag är så vill det nog till att jag börjar röra på dödköttet om jag vill hålla mig snygg.

Hur det gick för Lilian...jo hon sprang på 65 min...you go girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0