Min bästa tid är nu!



Min bästa tid är nu!!
Hösten är och har alltid varit min bästa period på året. Det är en känsla av på nyttfödelse..NU börjar det liksom..
Skolstart och jobb byten...flytt..och ja allt känns det som. Siffrornas magi märks även här..månad 9 är magikerans tal,
9 säger att "vad som helst kan hända". 9:an är ett av det mest kreativa och skapande talen. Det är mitt lyckotal (jag är född den 9 april) mitt namn Beatrice blir rent numerologist 9. Mina äldsta två barn är födda 12 september (samma dag men inte samma år...cool va!?) Min yngsta har födelsedag  den 27:e...2+7= 9..det är så inom numerologin att man alltid adderar ner till närmsta ental. Det finns vissa undantag men det är överkurs så det får jag komma tillbaka till...*s*
Det som är så spännande med numerologi är ju att dina egna lyckotal alltid kommer igen i viktiga sammanhang!

Men nu var det främst hösten (månad 9) som jag skulle prata om. Jag älskar övergången från sommar till höst..mörkare kvällar som skapar en mysigare stämning...tända ljus osv. Det blir en klarare och renare luft..ahh..det känns när man andas. Jag blir klarare i knoppen och mer sugen på att promenera i skog och mark..insupa naturens doft och färgskiftningar. Det enda problemet är ju att man inte vet hur man skall klä sig. Men å andra sidan så är det ett trevligt problem för dååå måste jag ju tänka till och planera vad det är jag har och vad det är jag behöver ha i klädväg. och det allra roligaste är vad  ÄR det jag bara MÅSTE HA i klädväg. Höst ettan som det heter i konfektionsbranschen kommer redan efter midsommar eller i början av juli. Då kanske man inte är så sugen än..men man ser tendenserna och får en försmak av vad som komma skall.  Höstkläderna är mer skräddade och jag känner mig alltid mer välklädd  och snygg på hösten.


Höstfärgerna är så otroligt fina ihop...alla dessa varma mättade färger gult, bränt,brunt,ockra, grönt i alla nyanser till vinrött och aubergine. Har ni tänkte på att om man tex stickar en tröja eller ser ett mönster i alla dessa färger ihop så ger det ett harmoniskt varmt, tryggt och LUGNT intryck.
Jag älskar visserligen ALLA starka färger...men om du blandar dom kalla färgerna i ett mönster tillsammans så ger dem ett mycket hårdare abstraktare och mer dramatiskt intryck. Tänk dig t.e.x en  tavla i tex vitt, kornblått, cerise, lila, svart, citrongult, hallon rött, och äppelgrönt. Häftig och energiskt visst..men för många kalla färgkombinationer på en och samma gång kan ge ett stressat intryck...eller vad säger ni...tell me!?

Nä nu u skall jag ut och promenera i skogen och andas in den nya och spännande energin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0