Garderobsplanering



idag har jag rensat och städat i garderoben, ni vet bort med sommar garderoben och fram med höstplaggen. Vissa plagg hamnar i säcken som skall till stadsmissionen, andra får hänga med en säsong eller två till. Några är jag tveksam till om jag skall behålla (sy in ) eller om jag skall ge bort dem. Jag har vikt tröjor och toppar och staplat dem i högar baserat på färg och användningsområde. Typ basic för sig, business och mer preppy i en annan och fest i en tredje. Den  principen har jag i hela garderoben..svarta bas plagg hänger för sig...välklätt i en egen sektion och glamour och party i en tredje..så vill jag ha det.

Det är så kul! Ja jag menar  verkligen det, jag  har alltid tyckt att det är roligt att en fräsch garderob som man har översikt över direkt man öppnar dörren ordning och reda, färgkoordinerat och genomtänkt.
Jag tycker om att ha ordning på mina saker och prylar..jag är en sådan strulig personlighet så jag behöver ordning runt omkring mig för att få balans i mitt eget "kaos"..*s*. Njae..också är det ju det faktum att det underlättar och sparen jäkla massa tid när man ser vad man har! Dessutom är jag barnsligt förtjust i mina kläder och prylar. Det hänger kvar sedan  jag var liten och lekte med mina Barbies (14 st) ..det var så viktigt att det var ordning i Barbies garderob...och varje gång jag tog fram min Barbieväska/garderob så kom jag på nya spännande kombinationer till mina vackra vänner/kunder/Barbies.


Nu skall jag ge er några matnyttiga tips för en fungerande garderob...för dom flesta kvinnor jag känner har proppfullt i garderoben men har ändå inget att sätta på sig..märkligt men så är det! Visste ni att det flesta välklädda har en relativt liten men välkoordinerad sådan. tex 12 bra basplagg kan ge dig en variation på hela 90 kombinationer...det ni det är tre hela månader..inte illa va!
`

Först och främst rensning.

1. Vad kan du ha...var ärlig..vad KAN du ha IDAG inte om - 5 eller 10 kg.
2. Vad vill du ha? Även om du kan ha allt så kanske vissa saker har tjänat ut, tappat form eller färg.
3. Vad har du kvar? Ser du en obalans i överdelar eller underdelar..man har ALLTID för mycket av vissa plagg och för lite av andra. Vissa personer som jag älskar att köpa överdelar, tunikor, toppar, kavajer osv...andra har en jäkla massa jeans eller skor. En välbalanserad garderob skall  ju var just det..VÄLBALANSERAD..*s*
4. Vad behöver du? Ärligt...vad är det som du ser och vet att du saknar
5. Vad behövs för att hotta upp det som finns? Typ..accessoarer, väskor skor..mm
6. Vilka är höstens trender och vad MÅSTE du bara ha för att känna dig på g?

Bea´s inköpslista för hösten 2008

* En ny kappa
* Stövlar
* Värsting väskan
* Ett par riktigt snygga pumps
* Ett brett midjebälte (midjan skall markeras rejält även i höst)
* En stickad kofta (helrätt)
* Ett par välsittande jeans
* Några snygga toppar
* En snygg preppy klänning
* Kavajen är tillbaka..varför inte en klubbkavaj eller något militärinspirerat (jag satsar på båda)
* En polo
* Snygga täta strumpor..gärna i färg
* Kanske en penn kjol
* Ett par snygga handskar
* En snygg kostym, skräddarsydd jacka och riktigt vida byxben

Thats it!


Kommentarer
Postat av: Robin & Evelina

Hejsan! :)



Evelina här från Robinss Garderob! Vi pratades vid på formexmässan.



Vilken underbart inressant & ispirerande blogg du har.

Verkligen potential att bli något stort :) Fastnade direkt.



Har du funderat något mer om du vill flytta bloggen mm?! :) Skulle kunna hjälpa dig att göra en snygg header mm.



Vi får höras vidare...



Mvh Evelina Boström [email protected]

2008-09-04 @ 09:53:08
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com/
Postat av: anna

Åh fy.... tycker att det är sååå svårt att göra mig av med kläder. Fast jag blev lite inspirerad nu måste jag säga.... ska nog ta en rensning och ge resten till myrorna.... Huvudsaken de inte bara slängs bort, det är nog det jag tycker är jobbigast.



Jag har en tävling i min pysselblogg nu. Ta en kik om det är någonting som kan intressera dig http://blogg.alltombarn.se/anna/2008/09/04/tavling-vill-du-fa-en-scrappad-sida/

2008-09-04 @ 10:25:31
URL: http://blogg.alltombarn.se/anna/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0