Det är det lilla extra...

Snygga välvårdade händer är lika viktigt som fräsch hud och friska vita tänder! Du behöver inte vara "drop dead gorgeous" men du skall se fräsch ut! Jag slås ibland av att  vissa kvinnor sliter som djur  på gym för att ha vältränade kroppar . Man lägger ner hur mycket tid och omsorg som helst för att äta rätt och ha size 0. Men man struntar i att se fräsch ut. Jag håller med min mamma som sa att är man hel och ren artig och väluppfostrad så kommer man långt. För mig så är det helhetsintrycket som är viktigt...hellre "töntig" och fräsch en "cool" och ofräsch..

Att ha värsta makeupen med glassigt  Hollywoodhår ...snyggaste fodral på sin välsvarvade kropp. För att sedan ha snedgångna skor (visserligen ett par Manollo Blanik) som är solkiga och uppfransade. Det är så B...riktigt trashigt, Heller ett par schyssta skor från Scorett som man har råd att underhålla.

Eller hur ofta ser jag inte snygga kvinnor med avskavt nagellack!? Men hallå...det finns inte...antigen så lackar du om eller så tar du bort lacket. Ja jag vet alla kan få en avskavd flik det händer... men jag menar den som låter lacker sitta tills det skavs av av sig själv..eller som biter bort det!? Ok om du är 14 år och goth eller hårdrockare.
Systrana Mary och Kate Olsen..(ni vet dom som ser ut som små spökapor med sina stora stirriga ögon)  sägs skapa en treder...fnys...nåja dom får vara hur "trendiga" dom vill men i min värld så blir det aldrig coolt att se ofräsch ut..och bara för att dom har av skaft nagellack så är det inget som talar för att det är "hippt eller coolt" det är fortfarande förbaskat fult och extremt ofräscht!


 Sorry...men dessa damer är inga stilikoner för mig. Hellre hel och ren...snälla Mary och Kate...ta en dusch tvätta håret. se till att fixa manicure och pedicure först och främst..SEDAN kan vi snacka...*s* Ni ser INTE fräscha ut!
Jag är ingen stil fascist..men rätt skall vara rätt. Stil är en sak trend en annan...mode och trender i all ära men ser du inte välvårdad ut..så sorry..det går bara bort!


Men apropå detaljer och det lilla extra så tycker jag personligen att riktigt långa naglar är fräschast med fransk manicure..(kan bli lite för mycket vulgo varning med lååånga knallröda naglar. Medans kortare välvårdade naglar är  väldigt snygga  i klara knalliga färger. det handlar alltid om balans..ha gärna kortkort eller uringat eller högklackat. Men INTE samtidigt..det blir inte kvinnligt sensuellt eller sexigt..det blir bara vulgärt och billigt. Det finns säker många som inte håller med mig....men jag viker inte en millimeter på den punkten. Extensions...långa klonaglar..upp pumpad  "push up byst" som sitter under hakan, djupt uringat, kortkort /lårkort och stiletter är för mig inte lika med glamour utan bara likställt med trashig/porrig bimbo blåst tjej utan självförtroende som inte värdera sig själv utan tror att hon är läcker och attraktiv FÖR att hon är allmän egendom. Eh ...tror nog att dom flesta män är benägna att hålla med!  Visst vill man ha någon att roa sig tillfälligt med fine...men det är knappast något girlfrend material. Det pinsamma är ju att ofta så beklagar sig denna typ av kvinna över att ingen tar henne på allvar..."jag är såå mycket mer en mina stora bröst typ"...åh vad konstigt säger jag sarkastiskt.... (Ja jag vet att det inte är politiskt korrekt att vara så  "fördömande"...men det är ett fritt land och jag står för det jag säger....*s*) Men som sagt vi har alla rätt att se ut som vi vill. Men bli inte förvånad över hur du blir bedömd...what u see is what u get. Självklart är det inte alltid så...men det du signalerar får du tillbaka som ett brev på posten, tufft men sant! 



Kommentarer
Postat av: Camilla

Did you smile today :D?

2008-09-14 @ 22:34:25
URL: http://camillajarvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0