Trött sååå trött!!

Vet inte om det är för att det är kallt ruggigt och mörkt. Eller för att jag far runt 24-7 och inte äter som man skall (slarvar sockerdemonen ni vet) inte rör på mig som jag borde. Kanske är det en kombination..eller självklart så är det det. Men jag är såååååååååååååå trött. Känner mig som 150 år, Spelar ingen roll att jag har gjort peelingar och sminkar och fixar och trixar på UTSIDAN.  Tack vare gener idogt (yttre arbete) pga fanatiskt skönhetsintresse så SER jag betydligt piggare ut än vad jag känner mig. Det är ju positvt på ett sätt MEN frågan är vad som är bäst!? Fast det är klart inte sjuttsingen skulle jag bli gladare och piggare om jag dessutom såg en forntidsödla i spegeln. MEN om jag nu var pigg som en mört och full av energi på INSIDAN skulle jag då må bättre och kanske inte bry mig om hur jag såg ut på utsidan. Helst så skall det ju synka jag menar in och utsida holistiskt tänk och det kittet. Ja va fasen hur jag en vänder och vrider på det så är kontentan den att jag är trött som-f-n. 

Läste någonstans att utåtriktade extroverta människor har lättare att bli deprimerade för förväntningarna är högre både hos dem och hos omgivningen. En introvert människa har inte alls samma krav och därför så är inte svängningarna lika stora...man är mer jämn. Jaa det låter inte helt fel...jag kan förstå att tex min favvo Carolina Gynning är låg (läste hennes blogg)...även om hon är i ropet är snygg som få och full av energi. Kraven och ribban för lycka höjs ju hela tiden..det som är kul harmoniskt och inspirerande för henne är ju något helt annat än för Nettan i Örkeljunga som jobbar som sjukvårdsbiträde och kämpar med sin vikt/lön/struliga kille. Som blir gladöver att  ha 500-1000 över, eller att tappa 5 kg hos viktväktarna YIPIEE..eller att killen på lagret äntligen bjuder ut henne. Jag undrar om inte HON är det lyckligare...men som sagt allt är relativt. Det som är lycka, kul, spännande,inspirerande och motiverande för mig min granne, Carolina, Nettan eller Dali Lama det är i allra högsta grad personligt och individuellt . Nåja ..trött och gnällig är jag FAST jag ser piggare ut än någonsin...ödets ironi!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0