Rätt under gör under!!!


Om det är något som jag har lärt mig genom mina viktresor under åren. Så är det värdet av att bära rätt underkläder. Att ha en "figurformare"  närmast kroppen gör sååå otroligt mycket. Jag älskar att  bära en snygg body tex..dels så slipper jag skarvar av BH och troskanter jag får en jämnare silhuett Men sedan är det också så att en bra body med rätt material/stadga också ger stöd åt byst, rygg, och mage. Omedvetet så blir det att jag sträcker på mig och håller in magen. Det är en  enorm skillnad på att människor som har en bra hållning. Gör som mamma sa..in med magen ut med brösten...*s* Gör man det så ser man nästan en hel storlek mindre ut, bonuseffekten är ju också den att du tränar dina magmuskler bara genom detta. Det blir en sk, passiv träning, så småningom så märker man inte att man håller in magen bara av  ren automatik






Om man nu inte gillar body så finns det ju en uppsjö av snygga underkläder idag och faktiskt i alla prisklasser. För bara några år sedan så fick jag lägga ner en förmögenhet om jag ville få tag på bra och framför allt snygga underkläder. Idag så har alla det stora kedjorna äntligen fattat att det finns en enorm marknad och efterfrågan på snygga sensuella OCH funktionella underkläder. Förr var det antingen eller...funktionellt var lika med trist och sensuellt var lika med vulgära "porriga" saker i hemska syntet material och kantade med billig spets som kliade och skavde. Idag finns det schyssta snygga sexiga underkläder för allt och alla även i större storlekar. 



En annan "bieffekt" av att bära snygga plagg under kläderna är att det ger dig en extra säkerhet. Du boostar Ditt självförtroende..det är ingen annan än Du själv som vet eller ser vad Du har på Dig under. Men det räcker att Du vet att Du är fin och att det framför allt känns fint (inga valkar som hänger) bara för att man är rund eller otränad behöver man inte se ut som en Michelingubbe eller hur. Jag har "lurat" många genom åren som säger - men Du har ju inga valkar eller någon mage!? Eller hur...jodå det har jag visst...kanske in te nu direkt eftersom jag har gjort en bukplastik men tidigare. Nej jag såg hyfsad ut pga mina bodys...inte smal men heller inte som en oformlig klump ala barbapapa. Idag har jag fortfarande bra bodys men nu MÅSTE jag inte men det känns bra. Så mitt dagliga tips är att medans Du nu väntar på att "ta tag i Ditt liv"...träna banta operera Dig eller what ever, se till att må så bra Du kan JUST NU...och då kan en så enkel sak som rätt underkläder göra UNDER för självkänslan och spegelbilden. Nu är jag snart i Borås..där jag under morgondagen skall hålla ett litet föredrag om hösten/vinterns mode och trender.



                                                                          

Bea med bra BH, här är jag ca 25-30 kg
tyngre men snyggt under det hade jag ändå!

Ha en kanon bra fredag mina vänner, gamla som nya!
Kram/Bea


Kommentarer
Postat av: Nettan

Du är snygg både som kurvig och som smal.. Men, viktigast av allt är att DU trivs och mår bra!

Håller med dig till fullo ang underkläder...

Har de senaste 10 ården inhandlat mina underkläder på Gustaf Mellbins i Gamla Stan....., det var i stort sett bara där det fanns i min bh-storlek...

Nu när jag "krympt" kan jag handla nästan va som helst men håller mig ändå till bra kvalitet och passform...



Kram-kram

2008-10-24 @ 15:08:34
URL: http://thick2thin.blogg.se/
Postat av: Viveka

Hej du fantastiska kvinna! Roligt att du känner dig mera nöjd med din kropp.Jag säger som flera andra,du har alltid varit vacker och en inspiration men jag känner så väl igen mig i allt du beskriver i din blogg,inte bara angående vikt utan oxkså när det gäller tex. smink och estetik.Kram Viveka 53 i Uppsala

2008-10-25 @ 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0