Positiv orealistisk eller..

rent korkad!!!
Nej det är inte så jag börjar tvivla på min egen tes. Att positiva tankar föder positiva handlingar. För det tror jag fortfarande starkt på men...I hela mitt liv så har jag alltid tänkt att "allt löser sig"eller att det blir bättre imorgon typ. Jag har också alltid tyckt att misstänksamhet är av ondo...man måste våga lita på människor och ge alla en fair chans tills dom har bevisat motsattsen. Många i min omgivning allra minst min familj har alltid tyckt att jag är en aaaning naiv eller "lite överoptimistisk" som dom diplomatiskt brukar uttrycka sig. Jag har alltid envist försvarat mig med att jag "litar" på min magkänsla och att det inte är JAG som är orealistiskt utan dom som är negativa och pessimistiska Ja ni hör..det är ju en dåres försvarstal..men anfall är bästa försvar..*s*

Nåväl...idag (sent skall syndarn vakna) så börjar jag smått undra om dom  inte har haft lite rätt ändå, och att jag kanske inte är "bara" är så positiv utan bara rent korkad!? För i ärlighetens namn så är det ju inte mycket som blir som man har tänkt sig!  Näää..så får jag inte tänka..sluta vara så neggo nu Bea! Det är nog bara huvudvärken och brist på energi som gör mig till tvivlare. Bitterhet och pessimistiska tankar är INTE något som är till min fördel (skönhetsfreaks Bea). Finns det ågot mer oattraktivt än sura gnälliga bittra människor som har kastat in handuken. Nej höj blicken...efter regn kommer sol...foten i kläm jajamensan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0