Oups...det var känsligt!

Mitt tidigare inlägg nedan "vad hände med romantiken" var tydligen ett mycket känsligt ämne. Min tanke var inte att uppröra utan snarare att belysa hur JAG känner och upplever det. Men det är ju det som är meningen med en blogg eller hur!?Jag är ju en person som har en förmåga att dyka upp både här och där. Sedan snart två år så syns jag i TV i en reklam för mötesplatsen, och just nu så pågår en annons kampanj för spraydate som jag också är med i. När det gäller nätdejtning så tror och vet att det finns massor av seriösa människor som ärligt och uppriktigt är med i syfte att träffa en potentiell partner.

Jag tillhör själv pionjärerna när det gäller nätdejtning. Första gången som jag gick med var redan 2002 och då var det väldigt suspekt....det var bara "loosers och galningar "som var med. Många sade till mig men Du behöver väl inte söka på nätet Du kan väl träffa ngn ute på krogen och i bekantskapskretsen!? Men jag stod på mig och hävdade bestämt att detta var så seriöst...man lär känna varandra först innan man ses osv osv.
Och jag måste säga att jag blev förvånad över att det fanns sådana BRA killar på nätet. Deras argument att vara där var densamma som mina. Man var trött på krogen och köttmarknaden osv. Jag har mött flera schysta män på det viset men sedan att det inte funkar det är en annan story....ha ha..

Under flera år var jag borta från dessa sider. Men i och med att jag nu syns i olika reklamsammanhang så är jag med igen. MEN det som slår mig nu är att det är en sådan skillnad nu idag mot var det var för 5-6 år sedan. Det är ju för fasen VÄRRE där än på krogen!? Tillgängligheten gör ju att man måste inte anstränga sig, knappt skriva några meningar. Äsch varför skall man det!? Om inte han eller hon nappar direkt på inviterna så vad gör det,det finns ju alltid någon annan som gör det eller!? Jag är som sagt med på dessa två..väldigt passiv måste jag säga. En av anledningen till det är just det att det ÄR så himla nonchigt och extremt ytligt. Många män har blivit riktigt provocerande av att jag INTE svarar eller nappar på deras i mitt tycke mycket plumpa inviter. Så igår så skrev jag på min profilsida att dom skulle läsa mitt senaste blogginlägg. OH MY GOOD det tog hus i helsike. Det var två reaktioner, förvånansvärt många höll med mig, men några blev riktigt förbannade och tyckte att jag hade extrema och orealistiska"krav"...hm...och jag som bara ville ha gammal hederlig uppvaktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0