Minne som en guldfisk...

Alla har säkert varit med om att man reser på sig ur soffan för att gå ut i köket och hämta eller fixa något. Men väl där så kliar man sig i huvudet och undrar va i helsike var det nu jag skulle göra? Nåväl det är väl inte så farligt kan man tycka förutsatt att det bara händer ibland!
Till min fasa så har jag upptäkt att det händer vääldig ofta nu för tiden. Inte bara det...helt plötsligt så är det helt tomt, jag vet knappt vad jag är eller heter. Tidigare har jag skämtat om att jag kanske har Alzheimer "light"...men det är verkligen inget att skämta om. Jag börjar nästan tro att jag ligger i riskzonen...eller så kanske det också är en efter dyning av min gastric bypas/magsäcksförminskning. Jag har ju problem med att ta upp näring och jag märker klara koncentrations svårigheter. Va fasen jag har ju varit skarp som en örn (kontrollfreak som jag är...eller har varit...ehh). Jag har varit känd för att komma ihåg en massa  "väsentliga" oväsentligheter. Nu kommer jag knappt ihåg mitt eget telefon nummer ...skrämmande faktiskt! Måste skriva lappar om ALLT annars är det kört!
Jag läste en insändare angående min intervju i Aftonbladet. Det var en klok observant person som ville informera om att en annan bieffekt vid gastric bypas är kroppens oförmåga att ta upp medicin och att man reagerar annorlunda och blir känsligare eftersom magsäcken är mindre och upptagningen är annorlunda. Ja jag kanske uttrycker eller har uppfattat det fel. Men det låter rätt vettigt för faktum är att jag reagerar annorlunda på mediciner effekten kommer snabbare och känns större. En treo kan nästan slå ut mig..eller alkohol t.ex nu dricker ju jag inte speciellt mycket. Men om jag tar ett glas vin till maten så känner jag mig nästan berusad och blir yr i huvudet och då menar jag ETT glas..haha.

Måste ta och kolla upp det här lite närmare..

Kommentarer
Postat av: annica

jag är oxå gbp-opererad och har oxå fått ruskigt dåligt minne.harhört fler som blivit så efter op.

2008-11-15 @ 22:37:37
URL: http://maskrosmamman.blogg.se/
Postat av: anna

Jag är precis likadan. Skillanden är att jag alltid varit så.... det jhar bara blivit extremt mycket värre. Enligt doktorn beror detta på för lite sömn och för mycket stress. Kanske kan ditt vara en komination av operationen och dessa? Nu vet jag iofs inte hur mycket du sover o stressar men du verkar ju ha en del att stå i du med ;)



Ta hand om dig :)



Kram

2008-11-16 @ 16:58:05
URL: http://www.pyssloteket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0