Kosmologi och kosmetologi

Det låter snubblande lika..men är två helt skilda områden.
Att jag är en människa som är alltid måste ställa allt på sin spets det har ni förstått eller hur.? Jag måste alltid  testa ytterligheterna eller åtmonstonde kolla in dem. Insidan och personlig utveckling är lika viktig för mig som utsidan och skönhet det är det holistiska som är poängen eller som ger balans och skapar en harmoni.

Det ena måste existera för att det andra skall ha någon funktion eller be rättigande. Jag menar man kan tex inte tro på det ljusa utan att tro att det mörka existerar. För mig är det ju det som är en av det stora existentiella frågorna. För att göra det lite enklare för er att förstå...(eller inte) så är det ungefär som frågan vem kom först hönan eller ägget!? Det spelar ju ingen roll egentligen men det ena kan ju inte finnas utan det andra!?
Det finns det som tror på änglar men inte på demoner...men om nu inte demoner finns varför behöver vi då änglar!? Eller att planeterna inte skulle ha någon påverkan på oss...-jo säger vissa solen gör mig glad och ger energi, vid fullmåne så blir jag rastlös och har svårt att sova, men jag tror inte på astrologi vadå skulle planeterna styra oss!? - Näää det där är bara humbugg !! Aha säger jag...alltså två stora planeter som vi kan SE solen och månen dom är det ok att tro på. Men ALLA andra oändliga planeter som vi inte kan se med blotta ögat dom skulle alltså INTE ha någon påverkan på oss!?  För mig är det förmätet att tro att vi människor skulle vara opåverkade av det som händer i universum...herregud vi är ju bara små små mikropartiklar i det stora hela! Vi har ju ingen aaaning om vad som finns där ute i etern...varför lägger Nasa, kvantfysiker och annat "löst" folk som (Einstein, Newton och da Vinci) ner timmar av studier forskning (ett helt liv)och resurser/pengar på att  försöka lösa något  eller hitta svar på något som INTE finns...ehh!?




Kosmetologi/läran om skönhet är minst lika fascinerande Det finns oändliga möjligheter att skapa och kreera skönhet. Balans symmetri, ljus (highlight) skuggor (shading), formar, skapar, lyfter fram eller "trollar" bort, Det handlar "bara" om kunskap. Men som ni vet allt är enkelt bara man kan det....*s*

Ja som ni förstår så är detta något som ligger mig varmt om hjärtat. Mina två största huvudintressen är och har alltid vari dessa två kosmologi & kosmetologi. Det ena är rätt komplicerat och kräver djup eftertanke och viss intelligens för att förstå. Det andra är "ytligt" och lätt passar även dem som har ett IQ lägre än ett skonummer...*s*  Det jag vill säga med detta att människan/bea är ofta rätt så mångfasetterad Det ena behöver ju inte utesluta det andra

Nedan ser ni hur man förklarar kosmologin och kosmetologi betydelse i Wikipedia

Kosmologi
, från det grekiska κοσμολογία (kosmologia, κόσμος (kosmos) ordning + λογια (logia) diskurs), är studiet av universums struktur och historia. De klassiska hörnstenarna i kosmologin är universums expansion, den kosmiska bakgrundsstrålningen och syntesen av lätta grundämnen i det tidiga universum, den så kallade nukleosyntesen. I den moderna kosmologin studerar man också uppkomsten av galaxer och storskaliga strukturer, anisotropier och fluktuationer i den kosmiska bakgrundsstrålningen, mörk materia, mörk energi och inflation


Kosmetologi
, läran om skönhet och allt som har med skönhet att göra.

Mina stora idoler är  kvantfysikern Stephen Hawking och den tyvärr alltför tidigt avlidna makeup artisten Kevyn Aucoin.
                        



Stephen Hawking och hans bok Universum i Ett nötskal  och Kevyn Acoins face forward är två böcker som borde finnas på alla kvinnors nattduksbord...*s*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0