Glåmig och färglös?


.
Jodie Foster             Meg Ryan                  Kate Hudson           Gwyneth Paltrow

Passar alla bra i mjuka varma pasteller eller vårfärger som man sade på 80 talet
Känner du igen dig? Låt dig inspireras av dessa skönheter och få inspiration om hur
du lägger en fräsch make-up och i vilken färgskala. Det färger som man trivs i brukar vara
"rätt" men man kan ändå bli lite osäker. Hårfärg hudton och ögonfärg är det som ger en guidning,ser du någon av dessa damer som liknar dig färgmässigt så har du en riktlinje och det kanske kan räcka en bit påväg eller!?




Michelle Pfeiffer    Reese Witherspoon    Grace Kelly          Jennifier Aniston    

Klär i vackra krispiga kalla nyanser  sk.sommarfärger.Obs! Alla dessa bilder kommer från
Color Me beautiful vars utbildning jag har (bla.annat)



Julia Roberts         Ewa Mendez            Marcia Cross          Angelie Jolie

Varma mättade höstfärger gör dessa damer ännu snyggare.



Courtney Cox     Catherine Zeta Jones          Eva Longoria   Penelope Cruz

Kalla skarpa klara vinterfärger GER mer färg till dessa damer än det TAR.
Färger reflekterar ljus...det är helt enkelt så att rätt  färg ger och fel färg tar, Vissa färger göt att du ser piggare och fräschare ut andra göt att du ser trött och sliten ut. Men det handlar inte bara om färgen utan även om dess styrka och intensitet. Alla kan ha ALLA färger bara den är i rätt skala. Är det en varm eller en kall röd tex tomat är varm hallon kall .
Citron gul kall och solgul varm..det är inte så att man INTE passar i en viss färg det gäller bara att hitta den RÄTTA gröna blå, lila, rosa, eller bruna för just dig. Det finns bara en färg som är som den är och det är svart. Det finns ingen varm, mjuk eller pastellig svart. Svart är svart och aldrig fel..men den kanske kräver lite mer av vissa. Och det man inte har i sina egna färger kan man alltid komplettera med accenter på accessoarer, makeup. Vitt finns i flera nyanser från kritvitt till mjukare elfenben och allt där i mellan.


Ps. Själv är jag en "vinter" och kalla klara knalliga färger passar mig bäst. Denna spenserjacka från YSL är faktisk hallonröd i verkligheten precis som mina läppar. Men den ser  betydligt mycket varamare ut på bild.
Vill du veta vilka dina bästa färger är så vet du vad du kan få tag på mig!



Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er lite i dessa mörka "glåmiga" tider.
Önskar er en bra dag!
Kram/Bea

Kommentarer
Postat av: anna

Jag vill gärna veta vilka färger som är "mina". Jag har verkligen ingen som helst aning. Klär mig i stort sett bara i svart och grått... Har en röd halsduk ;)



Kul blogg. Du bjuder verkligen på dig själv :)







2008-11-05 @ 01:01:34
URL: http://fyrbarnsmorsan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0