Barack Obama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Barack Obama...starkt jobbat grabben! Jag bugar och niger allra ödmjukast, Du förtjänar detta om någon!!!

Jag är sååå glad detta är helt otroooolig! Jag kunde ALDRIG tro att det skulle hålla hela vägen. Visst han har varit förhands tippad av allt och alla men som ni vet man SÄGER en sak och GÖR en annan. Jag sa senast igår att jag tror på det först när det är KLART och NU är det DET! En svart president i USA som hetert Barack HUSSEIN Obama det är fanimej helt otroooligt STORT! Näää detta trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva under min livsstil WOW! Har suttit uppe med blödande ögon och tuggat på nagalarna...det är få TV tillfällen som har påverkat mig så stort men det finns några till.

Första gången var 1963 när John F Kennedy sköts, jag var tre år min mamma var helt förkrossad jag minns det som det vore igår..den svartvita sekvensen i slowmotion som visade om om igen hur John Kennedy faller ihop i bilen. Jackie O i sin fina dräkt och piller hatt som böjer sig över honom. Jag var TRE år men minns det glasklart.

Nästa stora TV minne är 1969 då är jag 9 och har tjatat m ig till att få vara uppe och se månlandningen. Tyvärr så somnade jag innan Appolo landade på månen..men det var stoort så länge det varade...*s*

Prinsessan Dianas begravning 1997 fick mig också att sitta i givakt framför TVn. Jag grät som ett barn när dom små sönerna gick med sänkta huvuden bakom kistan. Det kändes som att mista en anhörig...konstigt men det var så äkta nära och känslosamt.

OCH I KVÄLL/NATT/MORSE  5 nov 2008 när Barak Hussein Obama blev USA s FÖRSTA svarta president såå jävla STORT!!

Det visar att det finns hopp om mänskligheten underbart med något  så positivt i dessa "domedags " tider.

Där ser man...man vet ALDRIG vad som väntar runt hörnet. Efter regn kommer SOL....*s*

Ha en bra dag mina vänner, nu skall jag gå och lägga mig och sova!




Kommentarer
Postat av: LG

Bra skrivet! Ärligt och äkta, så du :-)

2008-11-05 @ 08:16:07
Postat av: Camilla

Nä han höll sitt tal på morgonen (svensk tid) så var det med tårfyllda ögon jag satt och såg det. Om man nu ska använda färger så är jag nog så vit man kan bli i skinnet men just denna morgon var jag lika stolt som en svart amerikan (inte riktigt men nästan). Detta är så stort och jag är stolt att jag ska kunna berätta om detta för mina barn och barnbarn. Helt fucking amazing!

2008-11-08 @ 09:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0