Å jag som skulle "häxa" lite


Här har det varit allhelgonahelg och allt och vad tror ni att häxan Bea gör då!?
Jo hon städar förråd, rensar garderober slänger skräp och tvättar. Jamen va f-n...det är ju bara allhelgonahelg EN GÅNG OM ÅRET å jag min dumma kossa skall "bara"... Ja det är ju det jag säger att jag och Alfons Åberg har mer gemensamt än vad man skulle kunna tro. Med tanke på mitt tidigare inlägg och mitt stora intresse för ockultism och allt så kallat "okänt " så var ju den här helgen näst efter påsk som klippt och skuren för lite häxeri. Men nejdå..den här häxan har enbart roat sig med att skapa ordning och reda. Nää folks jag börjar tappa greppet...men det ät väl som dom säger. När fan blir gammal så blir han religiös Eller också var det så att "dom på övervåningen" (andra sidan) tänkte att ..nää den här helgen skall det råda frid och lugn. Skicka lite "städimpulser "till Häxan Bea så får vi det lite lugnt och skönt. Nåja jag hade i allafall nytta av kvasten!

Ockult kommer från latinets occultus, vilket betyder 'gömd' och betecknar det som är dolt, mystiskt, enbart känt av de initierade, ofattbart för de vanliga sinnena och förståndet. Det omfattar all magisk tro och beteende, såsom alkemi, astrologi, demonologi, spöken, mirakler, spådomar, trollformler, spiritism, etc.


För många är detta bara nonsens och "onaturligt" larv, men en vacker dag när det är bevisat så är det en vetenskap som alla andra gåtor som man med hjälp av vetenskap har lyckats klura ut/bevisa och förklara. Men jag tilhör den skara som tror starkt på vissa fenomens existens ändå även fast det inte finns några bevis ÄNNU..
Ps det var inte allt för länge sedan som man idiotförklarde människor som trodde att gjorden var rund och inte platt. Rund snälla nån då skullle vi ju trilla av nonsens....klart jorden är platt man väl inte gå upp och ner!?

Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0