Bea...uty...code

står för mig själv Bea..som i hela sitt liv har haft en enorm fascination för skönhet/beauty. Beauty är mitt yrke min passion och drivkraft...jag har en obessesion för den så kallade "perfekta" skönheten. Code står för min önskan att "knäcka" och förstå vad det är som gör att vi upplever att något är vackert. Finns det en skönhetskod och hur & kan man uppnå optimal skönhet även om den inte finns där från början!?. Detta är något som har påverkat mig i hela mitt liv...det har styrt mitt yrke och många av mina val i livet. Ja jag vet att det låter helt sjukt, ytligt och extremt omoget.. men vid 48 års ålder så kan jag bara krasst konstatera att bea...uty är en del av mitt alterego . Min utseendefixering har i mångt och mycket gjort mitt liv till ett helvete..men samtidigt så är beauty min livsstil och något som jag aldrig kommer att välja bort. Även om jag strävar mot att få en mer sund och nyanserad "relation" till skönheten både min egen och andras!


Klasiska beauties för mig som barn.


Vackra kvinnor för mig under min uppväxt

And some brownbeauties...det tog ett tag innan jag upptäckte dem. Det var nog i senare tonåren...snacka om skev världsbild!

Några av mina favvisar idag..herregud det finns sååå många vackra kvinnor!

 Ja ni ser...jag är helt fascinerad av vackar människor och dess symetri harmoni och balans. Men det jäkliga är ju att hur jag än fixar oxh trixar så kommer jag aldrig i närheten av dessa. Men det gör inget för det stimulerar och motiverar mig att göra MITT allra bästa med mina förutsättningar. Jag blir GLAD och barnsligt upprymd när jag ser en vacker kvinna OCH man för den delen också. Jag är en esteet som älskar vacker konst, inredning, vackra miljöer, kläder osv..osv konstigare än så är det inte.


Kommentarer
Postat av: Lena ph

Hallo darling, det ska bli kul att fortsätta läsa din blogg..nu kör vi kram Lena ph

2008-07-22 @ 21:47:12
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: patricia

va kul att du också skaffat blogg, är det du och mamma som ska bli nya blondinbella och kenza eller? haha

2008-07-22 @ 21:47:17
URL: http://paatty.blogg.se/
Postat av: anna

ärligt och härligt!! :)

2008-07-28 @ 23:07:35
URL: http://fyrbarnsmorsan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0