Tjejmiddag/snillen spekulerar...



Helene & jag

I lördags så var jag på en kanontrevlig tjejmiddag hemma hos världens bästa Helene. En tillställning hemma hos baben från u- väsby är lika med succé. Helene hade fixat och donat och slagit knut på sig själv (som vanligt) för att vi skulle få en kanon kväll. Snygg som en filmstärna tog hon emot oss...inget hade lämnats åt slumpen.  Fräsch mat vackert dekorerat...nyttig och genomtänkt. Alla tänker ju på vad dom stoppar i sig..hallå vi är medvetna damer som tar hand om oss...men sedan så kan man ju alltid "unna" sig en och annan liten dessert..eller två..äsch fa f-n  man måste ju leva typ...*s*

Det är ungefär som med mig och bilkörning. Självklart så håller jag mig till lagar och förordningar.,,.jag håller ALLTID  hastighetsbegränsningen i tättbebyggt område (barn) nåja vuxna med för den delen. Sedan ställer man ju alltid bilen hemma när det är party och alkohol..ja ni vet sådana där självklara saker. Men så ibland så händer det att djävulen flyger i mig...(inträffar oftast när jag är på motorvägen) och å kör jag som en biltjuv bara för att det är så jäkla nice att dra på utav bara helsike.

Vad jag ville säga det var att när man vet hur man skall göra ja då kan man tillåta sig att skarva lite. För i det stora hela så är man ju så förbaskat ordentlig eftertänksam och klok liksom. Är det något jag har kommit till insikt om så är det devisen "bee where you are". Men det menar jag är det tjejmiddag så är det! Sitt inte och tjafsa och dra ner stämningen och ge alla andra dåligt samvete genom att påpeka  hur många kalorier det ena eller andra innehåller, Ät och håll käften...köp läget eller stanna hemma. Okej ..visst man kan ju gå på en diet eller har en anledning till varför man måste hålla igen. Fine with me...det händer..men gör ingen big deal av det. zipp it up var ståndaktig och ingen skada är skedd.

Nu var det egentligen tjejmiddagen i övrigt som jag skulle berätta om. Alla intressanta ämnen som avyttrades....allt från fantastiska män till idioterna och allt där i mellan ja ladies ni vet. Här var kloka Catrinine.(beteendevetare) yippie..kan det bli bättre. Drivna smarta Mia som har byggt upp en blomstrande  egen rörelse som är mycket lukrativ. Energiska Minna som är ett ess inom data och It branschen. Ett gäng slipade skönhetkonsulter som företräder...märken som Dior (Helene), Lancome, (Lisa) Georgio Armani (moi), Samt två finess damer av världklass.. Alex som är personlig tränar/modell och fitness expert. Angelika som har har tävlat på världsnivå och har x antal gulmedaljer som kvitton på att hon va och är fantastiskt duktig på det hon gör. Driftiga Madde som är spindeln i nätet på sitt företag och har tvärkoll på alla administrativa transaktioner på det stora bilföretaget.Två Annete..den ena är en grym säljare den andra arbetar inom bank och finans.  Urglammiga Lotta som bor i L.A och minglar med Brad Pitt och grabbarna bl.a...nej hon är ingen groupie utan en högt aktad affärskvinna vars familjeföretag står högt i kurs hos alla it stjärnor i Hollywood. Sist men inte minst charmiga söta Britta som är ett levande skolexempel på hur  SAS  service personal BORDE vara, alltid strålande glad och service minded.

By the way...alla är dessutom stolta mödrar som ser barnen som sin störta merit och prio...så visst är det mycket fokus på oss själva men vi behöver det just därför!

Ja ni fattar...mixen av ett gäng kloka galna roliga slarviga perfekta snygga pigga glada trötta slitna energiska damer är perfekt för den personliga utvecklingen..(ja vi har alla en liten del av ovanstående egenskaper. Men som tur är så är vi inte alla i samma sinnesstämning samtidigt) och det är väl en väldans tur...





Kommentarer
Postat av: Anonym

Såå sant!:-) Kram M

2008-07-28 @ 14:18:45
Postat av: Lena ph

Vännen, det är snart dags för oss att ses...på tal om att "snillen" spekulerar,hm Känner att jag skulle behöve en uns av din energi och sen så hoppas jag att kunna dela med mig av min till Dig, såklart! Givande och tagande, som du och jag brukar vara så bra på när vi ses!

kram härtat, Lena ph

2008-07-29 @ 10:43:27
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: Alexandra Mezan

Bea, min vän! Vad mysigt vi hade! Du är ju bara för underbar och galen! Ta hand om dig, kör hårt, visa vad du går för, som alltid! Kramis Alex

2008-08-04 @ 23:43:05
Postat av: Hene Jigler

Min underbara vackra, roliga, charmerande kloka väninna! Tack för inläggen som stämmer såå bra in!! Ett gäng färgstarka kvinnor med mycket humor! DET gillar jag!! Huvudvärken dagen efter e bara ett kvitto på att vi hade förbannat kul!!



Puss

2008-08-05 @ 09:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0