Har du bara snygga väninnor !?

Den frågan har jag fått x antal ggr genom åren. Tidigare så  blev jag lite störd och undrade.. - njae...jo kanske hur menar du?
- Jo men alla ser ju väldigt bra ut...och jag menar får man inte vara din kompis om man inte är snygg!?

Ehh...vad svarar man...spontant så kände jag att f-n vad "folk" är korkade..att dom orkar. Vad fasen spelar det för roll...jag väljer vänner efter personlighet och INTE efter utseende. För i helsike jag må vara utseendefixerad men "såå" jävla ytlig är jag INTE. Jag gillar trevliga sympatiska människor basta!!

Hmm..men idag så måste jag säga att frågan kanske inte är helt obefogad. Faktum är att när jag tänker efter...så stämmer det. Den ena är faktiskt snyggare än den andra, och så har det alltid varit. Från det att jag gick på lekis genom skolåren i tonåren och.... ja ta mig fasen det stämmer!?  Ja men det har "bara" blivit så...det är ju  inte så att jag medvetet har "sållat" eller!?




Men vad beror det på?
Är det så att jag vill höja min egen status genom att sola mig i glansen av deras skönhet.?
Eller är det för att jag är en sådan "utpräglad  estet?
Är det för att jag har en "störd" verklighet uppfattning?
Det kan ju inte bara vara att jag är yrkesskadad...för jag har ju alltid varit så här!?
Är det Barbies fel?
Eller har jag bara haft en jäkla tur och bara snubblat över vackra människor?


Jaa...mina vänner jag vet inte. Men jag vet en sak som jag ser som en tydlig röd tråd och gemensam nämnare  genom åren. Och det är det faktum att ALLA mina kompisar som jag  har umgåtts och umgås med  är först och främst människor som jag trivs att vara tillsammans med! Min egen personliga tes är..om man nu skall ta till en sliten klyscha är den..att skönheten kommer innefrån. Skall jag beskriva en typisk Bea kompis så är det  främst en kul klok varm generös sympatisk positiv stark kvinna med skinn på näsan . En  riktigt bra medmänniska  helt enkelt...det ena behöver inte utesluta det andra: Är du en varm klok generös schysst människa så är/blir du snygg!  Nej mina vänner ni är så betydligt mycket mer än "bara" snygga,,,,och jag är förbaskat glad stolt och privilegierade för att jag får vara ERAN kompis.

Häpp!!





 
 


Kommentarer
Postat av: Evelyn

och för att beskriva dig min vän krävs betydligt flera ord och meningar...... :-)

kram kram

2008-07-27 @ 16:20:43
Postat av: Lena ph

Hm, ser att du ingen bild på mig har...haha. Nu fick jag väl allt till det hjärtat, kram Lena ph

2008-07-31 @ 19:24:37
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: Lena ph

Gumman, JAG är STOLT att vara din vän också..

det vet du!! Kram Lena ph

2008-08-02 @ 16:49:20
URL: http://annandelav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0