Tänka efter före...


Hmm...apropå karma...så undrar jag vad det är som händer!? Känner att jag håller på att sjukna in IGEN, har bara varit frisk i 14 dagar efter att ha legat nerbäddad i sängen i en hel vecka dessförinnan med feber led och huvudvärk. Frisknade till så småningom (fick en hästkur penicillin) och tänkte att jahapp det var den influensan det. Men nu..idag så började det igen...kliar i halsen..nys attacker...bultande huvudvärk..OCH feber!?

Jag undrar om det är någon "där uppe" som vill säga mig någonting...typ...ta det lugnt...chilla..piano..eller nåt! Som barn var jag aldrig sjuk...har bara haft vattkoppor..mina syskon hade alla barn skukdommar. Själv blev jag vaccinerad som vuxen för mässling och röda hud när jag blev gravid..(det kan tydligen skada fostret om man får det när man är gravid). Jag har heller ALLDRIG varit magsjuk i någon maginfluensa..men däremot matförgiftad en gång av skaldjur och det var inte kul och det var i Sverige!?. Men aldrig på någon resa å då har jag ändå varit i Asien, Afrika och Mellan östern...jag har varit som en get. kan äta nästan allt utan att magen pajar (men detta var INNAN min magsäcks operation). Efter den så har jag varit sjukare än någonsin. Kanske är det så att mitt immunförsvar har försvagats pga av operationen inte så konstigt isåfall eftersom mitt näringsintag är begränsat och att jag plättlätt drabbas av näringsbrist idag om jag INTE sköter mig!

Karmaläxan här torde alltså vara att jag BORDE ha lärt mig att jag skall ta hand om mig LITE EXTRA. Speciellt nu sedan jag faktiskt har genomgått en megastore magoperation där man kopplat om hela matsmältningssystemet och strypt näringsintaget. Samt det faktum att jag faktiskt låg helt däckad och utslagen för bara 14 dagar sedan!

F-n Bea...att det skall
vara så svårt att tänka EFTER före!? Näärå jag har ju kört på som vanligt dom här sista veckorna, jobbat lite extra t.o.m "bara" för att kompensera att jag var sjuk liksom..ehh..inte så smart märker jag nu. För nu dunkar det i huvudet och mandlarna är som golfbollar IGEN och tempen står redan nu på 38,5....suck!! Tillbaka till ruta ett...karma

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är ju verkligen inte ensam att känna så!!

ha det underbart!

2008-12-08 @ 17:24:00
URL: http://hibiskusen.blogg.se/
Postat av: anna

Krya på dig!

2008-12-09 @ 10:18:58
URL: http://www.pyssloteket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0