Karma


lagen om orsak och verkan...eller det du sänder ut får du tillbaka. Det är så tydligt..att du får det du tänker..tror du att det skall skita sig så gör det det. Du får ett kvitto på att det VAR precis så som du tänkte. Det är bomerang effekten...smack!! rakt tillbaka..och så säger man /jag. Jaha titta var vad det jag sa...där KOM DET!  Tacka f-n för det det...jag hade ju bara gått och väntat på att det skulle hända.

Det här med att se VARJE situation som en NY...det är lättare sagt en gjort. För man har ju alltid någon  slags återkoppling bakåt på någon liknande sits som man lätt kan jämföra med den här NYA och med tanke på "erfarenheten" så är det sååå lätt på FÖRHAND veta hur det här nya kommer att bli redan INNAN det ens har hänt eller ens fått en chans att hända. Tankar typ...äsch det är ingen ide...det "där" kännar man igen...det vet man ju hur "det" kommer att bli.

Men fur f-n kan man veta det...det har ju INTE hänt!? Jag tror att det enbart är våra rädslor för att misslyckas som gör att det är så lätt att gå i samma fällor och gamla tanke mönster, Det gamla vanliga trista det kan man ju även om det inte är kul så känner man igen det och kan hantera det på sitt sätt. Men det nya...man v et ju aldrig..äsch jag vet ju att det inte kommer att funka så varför ens försöka!?  Men om man tänker efter det är ju som att laga mat..inte fasen gräver man i gårdagens sopor om man vill laga en fantastisk middag. NÄÄÄ man köper nya fräscha ingredienser för man vet att sannolikheten är större att det blir bättre då. Det borde vara detsamma men nya möten och situationer. Se dem som NYA oförstådda fräscha "ingredienser" då är det lättare att att det blir något bra. För t.ex den nya mannen eller jobbet har ju INGENTING med den gamla exet eller arbetsplatsen att göra.

Detta är ju en helt ny situation som förtjänar helt EGNA nya chanser och förutsättningar Låt inte det gamla förstöra det gamla, får då blir det "två år i varje klass". Med det menar jag..man får gå om och gå om TILLS man lär sig sin läxa..det är precis som det är i skolan. Man måste gå vidare, men för att KUNNA göra det så måste man ju ha förstått det man lärde sig i klass ett..och kan du det ...japp då är du graderad att gå vidare till tvåan osv.. Vissa lär sig aldrig och "drabbas" ständigt av samma misstag.."idiot relationer" osv.  Det är det som är karma... att lära sig lagen om orsak och verkan. Din handling kommer att få en reaktion...vilken reaktion du får beror på din handling. Gör du som du ALLTID har gjort så får du det du ALLTID har fått!! Vill  Du att saker och ting skall skall ändra sig...JAPP då får DU ändra dig.. Allt detta vet jag men inte fasen så lever jag som jag lär...men jag JOBBAR  verkligen på att göra det. MEN eftersom jag skriver om det såå är jag ändå på rätt väg...hoppas jag!

Jag är såå jävla trött på att trampa i samma fotspår..och vill inget hellre än att jag skall se det NYA i det NYA.....

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Försöker själv att tänka precis som du skriver.

Om man inte lär sig av sina misstag..ja, då lär man göra om de.

P.S

Du har förresten blivit utmanad av mig;)Kolla min blogg

2008-12-07 @ 23:40:13
URL: http://glasklart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0