Fake it before you make it

2008-12-15

Som ni vet så har jag inte haft så speciellt mycket energi på sista tiden. Det är ju så ibland...men det är ingen ursäkt att andra skall behöva mötas av mina låga vibbar..inte när jag jobbar i alla fall. Då MÅSTE man skärpa till sig och leverera sitt allra bästa. Speciellt i min bransch...låg bitter och sliten rimmar illa med hälsa och skönhet! Mitt allra bästa och enklaste "fake" tips när det är HELT tomt och noll i reserv..är helt enkelt att måla läppar och naglar röda...OCH när det är riktig kris även bära röda kläder.

Nej man behöver inte se ut som en tomte! En röd polo, scarves eller kavaj..ibland har jag bara ett rött hårband till mina svarta kläder. Det slår ALDRIG fel...jag får leenden och komplimanger av såväl gamla som unga män, kvinnor och barn. Det är bara att konstatera att 9 av 10 gillar rött, man blir glad av färgen, det är inte för inte som den kallas kärlekens färg, Den utstrålar, värme, energi OCH självförtroende. Det är inte vilken kvinna som helst som vågar bär rött, för du syns ju!

Är man låg så känner man ju inte alltid direkt för att klä sig i färgglada kläder. Nope den givna färgen då är ju svart..men svart är en kall färg som står för sorg, död och avstånd. Elegant och cool visst...MEN den signalerar STAY AWAY! Det kan ju vara skönt OM man VILL vara ifred...men handlar det om försäljning, sociala sammanhang/evenemang jag då ger den helt klart dubbla budskap "se men inte röra" typ. Svart är den färg som TAR mest och rött är den färg som GER mest. Är man glad och på g..fine sätt på dig vad du vill! Men är du dessutom låg och bär "låga" energi färger..ja då blir det ju inte precis skojigare..hehe.

Så mina damer...vill du ha en kanon kväll och bli uppvaktad som aldrig förr, ja DÅ rekommenderar jag dig att bära rött. Män älskar rött...röda läppar, röda naglar och om du verkligen vill/vågar så sätt på dig en röd klänning. Jag lovar dig...kvällen är Din, det spelar ingen roll om du är lång, kort, smal, rund, blondin eller brunett. Den kvinna som bär rött..få slå sig fri...haha..testa får ni se!

Nov 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0