Strålande sol & stingslig som en geting!




Jag vet att jag inte borde gnälla....jag skall ju vara tacksam..och det ÄR jag...men! Det är ju hur varmt som helst och jag är så illa tvungen att gå med maggördel UNDER kläderna. Den är såå effektiv och bra..tät och stödjande och tänker halva underkroppen, materialet är i lycra och elastan...underbart TÄT som sagt och fruktansvärt varm. Fy...f-n det  känns som om jag är inne i en mas ugn...suck!

Men jag tröstar mig med att jag kommer att bli så fin så. Speciellt när jag får undrande blickar  när min gördel lyser igenom linnen och andra tunna sommarplagg som man har sådana här dagar. - Ja ja tänker jag "du tror att jag har den här för att hålla in bilringen..men icke..här under finns minsann inga bilringar längre. Jag är platt och slätt som aldrig förr även om jag är tejpad (runt mitt snitt med kirurgtejp) och är svullen så har jag en plattare mage än någonsin så de så..

Mina egna tankar säger nog mer om mina nojjor än om dem. Snacka om att gå i försvarställning...det kan ju helt enkelt vara så att dom tittar för att linnet är fint eller så. Varför skall man/jag alltid utgå från att det är något fel?  Det är ju ungefär som när man får en komplimang och man tänker jaja det där säger du bara smickrare där. Men om någon säger något negativt så anses den kommentaren som visserligen lite taskig MEN ärlig!?

Varför tror man inte att den snälla kommentaren är ärlig och uppriktigt menad utan smicker och baktankar. Och kan det kanske inte vara så att den "ärliga" taskiga kommentaren bara är just taskig och inte grundar sig på något annat än ren och skär avundsjuka. Ja inte fasen vet jag...däremot så vet jag att just nu är tolkar jag folks blickar och kommentarer som negativa  (även det positiva). Det kan ju bero på värmen, gördeln en dålig dag taskigt självförtroende eller hela kittet.

Nåja snacka om att nojja in sin på oväsentligheter. Eller är det så att misstänksamhet och paranoida tankar är naturens sätt att hålla oss på mattan. För annars kan man tro att man ÄR något.."ödmjukhet" är en dygd det vet ju alla! Äsch jag är nog bara lite extra grinig och stingslig idag...men så är det ju också åska i luften!

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Känner igen det här!!!

2008-08-20 @ 11:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0