Kvinnlig avundsjuka


Sophia Loren sneglar avundsjukt ner i Jayne Mansfields uringning. Precis som om hennes egen barm inte skulle duga!?

Jag blir så less...att det aldrig skall ta slut på detta eviga gissel.  Fasen...tjejer varför kan  ni inte tro på att ni duger som ni är! Du är du och jag är jag..och ingen är bättre eller sämre än den andra!

Jag snackar om den kvinnliga avundsjukan, inte fasen är det männen som stoppar oss kvinnor. Näää för sjutton det är och har alltid varit kvinnor som sätter krokben för andra kvinnor!. Ingen får sticka ut för mycket från gruppen...bli snyggare smalare eller till och med tjäna mer pengar än sina "vänner". No no no...då är du ett hot eller en bitch eller ännu värre DU TROR ATT DU ÄR NÅGOT och det är nästan belagt med dödsstraff!

Det verkar inte spela någon roll om jag är barn, vuxen, tjock eller smal den finns där och slår alltid till när jag som minst anar det. Fick tex höra att en av anledningarna till att jag inte blev bjuden på en tillställning var att jag "tog för mycket plats" och att värdinnan skulle känna sig mindervärdig...ehh...what! Vad svarar man på sånt?
Eller när "väninnan" har träffat sin nya prins, så är hon orolig att han eventuellt skulle bli charmad av mig och dumpa henne!? Men snälla rara..OM det nu skulle bli så så säger väl det en hel del om den så kallade "drömprinsen". Fast det mest sannolika är att det inte blir så för han har ju fallit för HENNE och då kan ingen annan i världen vara ett hot för det finns ju bara en av  oss!!!

Jag har sagt det förr och säger det igen, SJÄVFÖRTROENDE ÄR SEXIGT!!!
Du kan vara drop dead gorgeus..men om du inte tror det själv så spelar det ingen roll, osäkerhet och dåligt självförtroende är roten till mycket skit. Jag har en god vän..vi kan kalla honom Tony..han är en tvärhand hög, lite lönnig (han kallar det pondus). Han är inte direkt någon Brad Pitt om man säger så...snarare mer  Danny de Vito. Men HAN tycker att han är Guds gåva till kvinnorna och han har alltid haft vackra långbenta kvinnor vid sin sida. (nej han är inte rik).
Men han resonerar så här -  jag nöjer mig bara med det bästa och ser till att jag får det med! Jag lovar det funkar..dessa urvackra amasoner blir så charmade av hans kaxighet så dom glömmer bort /ser inte hans bokstavligt talat tillkorta kommanden...*s*. Jag är övertygad om att det är det samma för kvinnor som ser SITT värde oavsett ålder, kropp eller hårfärg. En skön tjej som är glad och rätt fram kommer väldigt långt. Betydligt mycket längre än den osäkra "skönheten" som måste springa på toa hela tiden och bättra på makeupen..för inte kan man gilla någon som inte ser "perfekt" ut eller!?

En annan sak..varför frågar tjejer varandra - vad skall du ha på dig när man skall gå ut? Vad fasen spelar det för roll!?
Måste man ha någon slags kollektiv klädkod..för ingen får ju avvika från gruppen. Och har du jeans så måste jag ha det..-Nej - Skall du ha klänning!?..fasen också DÅ MÅSTE jag också ha det..och jag som VILLE ha jeans! Nej jag talar inte om 14 åringar utan jag talar om kvinnor i m in egen ålder och jag ser det även hos dem som är äldre än mig. När skall det ta slut..och när skall kvinnor inse att den enda som hindrar henne från att vara lycklig bli älskad eller sedd är hon själv. Vi är vår egen lyckas smed eller vår egen begränsning!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Håller med dig till fullo!!

Var dig själv och njut av det,då kommer många andra göra det samma=)

Kram J.

2008-09-04 @ 23:16:20
Postat av: Anastasia

Låter som att du blivit utsatt för vad författaren Berit Ås kallar kvinnlig härskarteknik.

2008-09-05 @ 10:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0