VI PEEL



Igår lördag ef.m gjorde jag min första VI PEEL !
Nu börjar min hudresa från trött sliten glåmig via skräcködla, krokodilväska, ömsa skinn som en orm till mjuk slätt fräsch och till slut strålande klar och mjuk som en persiska..*s*
Så här gick det till, jag kom till Genilab på Riddargatan 14 (det är endast dom som gör det i Stockholm). Jag blev mottagen av Ann-Charlotte Nilsson som äger och driver kliniken. Hon gick först igenom alla moment och lätt mig läsa igenom allt ordentligt så att jag skulle ha en klar bild över vad som väntade.

1. Först fick jag tvätta av all makeup
2. Sedan fick jag en söt liten blå steril sjukhusmössa över håret.
3. Ansiktet tvättades av med aceton!! Ja du läste rätt...det behövs för att "avfetta" ansiktet från alla eventuella rester som kan finnas. Det kändes bara kallt , vått och kylande..det sved inte men luktande obehagligt och doften fick ögonen att tåras.
4. Sedan var det dags för själva VIPELL som är en kemisk peeling som kommer i en liten försluten  flaska som innehåller en koncentrerad kemisk pelleing. Lösningen hälls upp en en litten mugg och pensla noggrant på systematisk över hela ansiktet, och extra noga över det områden som är "skadade"..runt ögon, pigment fläckar osv. Imitt fall så var det runt ögonen och runt munnen (där har jag mina pigmentfläckar). Som visserligen inte syntes så mycket med smink men
JAG såg dem och visste att dom skulle komma att bli värre om jag inte gjorde något åt dem. Ann-Charlotte är en extremt nogrann kvinna vilket jag var tacksam för och hon gick över hela ansiktet. Och vart efter hon penslade  på peelingen så såg man på hudens reaktion var skadorna fanns. Det områden som är skadade börjar omedelbart att "frosta".  Först känns det vått kallt sedan så kommer en svidande varm känsla och till sist en hettande bränn och svid känsla som inte var så trevlig. Men skall man vara fin så...man fixar det och man behöver inte ha någon bedövning innan och det skall man inte heller. För då är det svårare att se var man skall gå.
Själva på penslingen tog inte mer än fem min. Direkt efter så var jag varm och röd och på vissa ställen så var huden vit och frostig..men det kändes ok och jag var förvånad över att det var så smidigt
.

Skönt att ha det gjort tänkte jag och tackade Ann-Charlotte drog ner kepsen och åkte hem. På vägen hem så kände jag att det pirrade stack, hettade och sved om vart annat. efter en timme så hettade det rejääält!! Oj oj oj, tänkte jag här händer det grejer...men än så länge så syntes det inte så mycket jag såg mer ut som om jag hade bränt mig i solen.  Men efter 2 timmar jag då började jag bli en aning orolig för nu stegrades svedan och den brännande känsla...va-f-n skall det inte avta nu. Då var jag tvungen att ringa Ann-Charlotte..hur länga skulle det kännas så här och var detta normalt o.s.v. Hon lugnade mig med att det var fullt normalt och bad mig läsa igen dom föreskrifter som hon hade gett mig och även gått igenom. Jodå mycket riktigt det stod att det kunde kännas obehagligt upp till 4 timmar...men den infon hade jag av någon anledning lyckas förtränga....*s*.
Det är såå typiskt mig...jag vill inte se eller höra det som låter jobbigt utan lyckas "missa" jobbig info. Tror att det är för att jag är så ivrig på det färdiga resultatet och det som skall hända, att jag glömmer det som faktiskt hände!. Nåväl efter ca 3-4 timmar så lade sig obehaget och huden började kännas mer stram och ansträngd. Men jag är inställd på att det skall ta en vecka innan jag blir snygg, så jag fattar ju att jag kommer att se rätt "ansträngd" ut.  Jag skulle låta huden vara och tvättade INTE av den för kvällen utan strök på en VI PEEL servett som kommer med paketet.. Somnade som en stock och vaknade med spänd förväntan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0