Minus 4 kg på 3 timmar!!!

Japp du läste rätt....det är helt sjukt att det är fysiskt möjligt!?  Nej det är ingen ny sensationell diet/metod, det handlar om att jag samlar på mig stora mängder vätska/ödem. Jag har haft problem med detta ändå sedan jag tog bort min livmoder för 8 års sedan (pga av myomer). Jag vet inte vad det har för samband bara att efter den operationen så fick jag problem med vätskeansamlingar i samband med min ägglossning /mensperioder. Nej jag blöder ju inte längre men jag har kvar alla andra symptom som kommer vid mens. Mitt sötsug blir VÄRRE än någonsin just då, jag svullnar blir fumlig får finnar och extra känslig och tjurig. Snacka om blåsning...jag trodde att i och med att man tog bort livmodern och mensen/blödandet upphörde så skulle ALLA andra PMS problem försvinna. Jo visst tjena...jag har exakt samma känningar som innan det enda skillnaden är ju "bara" att jag inte blöder...men nu efter 8 år så måste jag villigt erkänna att det var inte mina kraftiga blödningar som var problemet utan allt det andra! Jag har kvar mina äggstockar och jag känner varje månad att det är någon slags "obalans" äggen har ju ingenstans att ta"vägen"...*s*..kroppen gillar inte att man tar bort stora organ som faktiskt HAR en funktion. Sedan jag gjorde min magsägsoperation så märks det ÄNNU tydligare. Det är TVÅ stora ingrepp som påverkar kroppens naturliga "flöde".

Så vad gör jag...jo en gång i månaden så tar jag vätskedrivande när det är som värst. Det är tvunget jag sväller upp som en ballongfisk...huvudet känns som en tryckkokare och ögonen är nästan på väg ut ur sina hålor. Jag känner mig som Marge Simpson, men så tar jag mina tabletter och efter 3 timmar av intensivt kissande så är svullnaden nere och överskottsvättskan borta. OBS! Detta är inget jag rekommenderar någon att laborera med..för kraftig vätskeförlust för snabbt kan vara skadligt (eller det är det) men då får jag väga det mot att må dåligt. Njurana tar stryk och man kalkas ur...självklart så har jag min Dr godkännande på att jag får/måste göra detta. Men jag tänkte att jag bara måste tala om det för det är oootroligt att det kan bli så!! Jag är som Barbapappa...igår fick jag inte på mig jeansen idag är dom för stora, kroppen är fantastisk alla organ och mekanismer hänger ihop. Fungerar inte det ena så funkar inte det andra så enkelt är det. Jo jag vet att en balanserad kost är A och O..men det är lätt att säga när sockerdemonen knackar på axeln...*s*

Kommentarer
Postat av: Lotta

Känner så väl igen mig....!! Jag har dock inte hittat nån riktigt bra tablett som tar bort det värsta än!! Vill gärna köra hälsokost!

Läser din blogg...intressant och rolig! Härlig humor!

Lotta

2008-11-04 @ 14:27:31
Postat av: madde

nu butik för tjejer där du bla kan få tamponger hem i brevlådan varje måndad www.girlsjustwannahavefun.se

2008-11-04 @ 20:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0