Ögonbryns fascist javisst!!



Som ni vet så har jag min skönhetsnojor...och en av dem är ögonbryn! Det började redan 1973!! Jag var 13 år och såg en film med Greta Garbo...wow..sådana där smala välplockade bryn ville jag också ha! Sagt och gjort in i badrummet och fram med pincetten. På den tiden hade jag ögonbryn som hade fått Breznjev att bli grön av avund. Fy fasen vad ont det gjorde ...blodet rann och nös och frusta gjorde jag men jag gav mig inte förrän jag hade två tunna sneda sy-trådar till bryn, Jag såg ut som Clownen Manne ni vet..,ständigt förvånad eller som Joan Collins(häxan i Dynastin). Men sen den dagen...*s*..ja det är sant, så har jag blivit en fena på att noppa forma och färga bryn. Men det är ju några års träning om jag säger så..
.
Greta Garbo
Jag noppar mina bryn minst varannan dag, jajamen det spelar ingen roll om jag har varit nyförlöst, nyopererad eller haft 40 graders feber det finns inga ursäkter för att inte noppa ögonbrynen basta!. Det är endast dödsfall som skulle kunna hindra mig (mitt eget).Om man nu skall hård dra det så skulle man kunna kalla mig för "ögonbryns fascist.". Hårt men sant.. för jag har noll tolerans för oansade bryn..*s*..njae jag kanske överdriver en smula men....bara en smula...*s*

Jag brukar säga att om ögonen är tavlan så är ögonbrynen ramen.
Du vet...du kan förhöja ett konstverk med rätt ram men du kan även sänka densamma genom att ha "fel" ram. Jag slås dagligen av unga tjejer och äldre kvinnor som har lyckats med konststycket att totalhaverera sina bryn. Ofta är det sönder noppat och endast ett förvånat "skosnöre"  kvar som dessutom är målat snett och fint och lika ofta i "fel" färg.  Men det allra vanligaste är helt oansade som tillåts växa vilt "ala naturell". Nu för tiden lägger många mera tid på att ta bort  oönskat hår som växer på ställen som inte syns. Nej jag tänker inte gå in i "den" diskussionen...*s*..!!
Skönhet handlar om symmetri balans och harmoni....det finns även en "mall" för ögonbrynen som passar ALLA!
 
Ögonbryns mall för längd och form

Här  nedan ser ni 5 olika varianter på den klassiska "måsvingen" ..rund,kraftig,rak,svängd och vinklad.
Det finns naturligvis hur många modeller och varianter som helst fast denna är den som används mest om man vill ha en glamorös s.k Hollywood look

Julia Roberts, Elizabeth Taylor, Brooke Shields, Janet Jackson, Marlyn Monroe


För er som uppskattar "perfekta"bryn och vill veta mer så kan jag varmt rekommendera denna bok.



Ja ni ser ni som tvivlar...det finns fler än jag som lägger energi på "onödiga ytliga" ting....*s*



Ha en bra dag mina vänner!

Kommentarer
Postat av: anncka

Hej Bea!

Va kul att du skrev på min blogg :)

Jag tror också min mage kommer att bli jättefin.

Jag har faktiskt aldrig plockat mina ögonbryn, men det kanske man skulle göra, du har jättefina ögonbryn. Man är ju mera mån om sitt utseende nu då man gått ner så mycket i vikt, visst är det konstigt att det är så...!?

Ha det jättebra

Mvh Anncka

2008-10-23 @ 07:36:46
URL: http://anncka.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja önskar att ja kunde få till mina bryn så där fina, men dom e så tunna från början så noppar man ett för mycket så ser de tokit ut...gillar inte alls att hålla på me dom bara för att de e så svårt!



Men om ja fick önska skulle ja vilja ha lika som hon på "the art of brows" bilden hehe



Kul att du hade varit inne å kikat på min blogg, å tack för kommentaren!



Kram Anna W

2008-10-23 @ 07:57:12
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag bara älskar din blogg !!!!! Åh du förgyller mina tråkiga sjukdagar hemma tills tvillingarna tänkt komma : ) Tänkte fråga har du tatuerat dina bryn ? Ha en underbar dag snygging !

2008-10-23 @ 09:40:56
Postat av: Bea

Man tackar och niger fint! Jo jag har tatuerat mina bryn...eller snarare fyllt i eftersom jag hade noppat sönder dem (redan som tonåring).Konstigt nog så växer håret tillbaka på det ställen som jag INTE vill..men där jag vill ha hårstrån är det tomt...s

Men jag plockar ocg färgar mina bryn ändå, tatueringen ligger bara som en mall på huden.

Men såå spännande med tvillingar...wow!



Kram/Bea

2008-10-23 @ 10:27:40
Postat av: Katja

Hittade till din blogg alldeles nyss!

Gick en make-up kurs för dig för en himla massa år sedan.

Googlade och vips! där var du!

Du är JÄTTEVACKER!!!!!!!!!!!!

2008-10-23 @ 19:54:51
Postat av: Mysco

jaaaa...jag är smått fixerad vid ögonbryn också...tillägnade ett helt blogginlägg åt det. Hahah! :D Är vi sjuka eller smått störda? Eller fullkomligt normala?

2008-10-24 @ 10:30:32
URL: http://www.metrobloggen.se/mysco

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0