Dag 7



Imorse kl 9.00...svullnaden har lagt sig men jag är fortfarande lite röd och irriterad. Jag vet ju att jag har ett "sämre" utgångsläge för att jag är färgad. I alla andra fall är det en fördel att ha mer pigment men inte när det gäller kemisk peeling. Det gör att jag reagerar betydligt kraftigare än vad mina vita medsystrar och bröder med för den delen gör. (det är därför jag blev så mörk på vissa ställen...mitt underliggande pigment kommer upp till ytan) Men å andra sidan så är det ju det som är meningen att dom oönskade pigmentfläckarna skall försvinna.  Jag kommer att få en jämnare klarare färg nu.

Jag skall absolut inte gnälla för huden känns redan nu betydligt mycket fastare och porerna är mindre  samt strukturen runt ögon och mun är betydligt slätare. Skall prova att lägga makeup idag och se hur det känns. Efter denna vecka så kommer det att ta 4 dagar innan min hud har återtagit sitt normala PH värde och känns som vanligt. Men redan nu så skall det synas en enorm skillnad...visst gör det det även om det retar mig att jag ser ut som en svedd gris runt ögonen. Men i ärlighetens namn så får jag skylla mig själv. Jag sade nämligen att "ta i lite extra runt ögonen" ...nej man skall vara försiktig sade Anne-Charlotte som gjorde peelingen, Äsch sa jag..jag tar risken är det någon som klarar det så är det jag. Hm...kanske skulle ha lyssnat på expertisen.

Återkommer med fler bilder under eftermiddagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0