Ketchupeffekten....




Sorry...en av anledningen till att jag inte har skrivit något sista dagarna är att det har varit full rulle  på ALLA plan. Det slår aldrig fel...antingen händer absolut ingenting allt står stilla och det är tvärdött.  Man sneglar på mobilen  som kanske är "trasig" eller nått...för det måste den ju vara!? Inte ett smsa eller ett ynka samtal på flera timmar eller en hel dag.

Ödets ironi...är oftast allt eller inget/ketchup effekten. För efter en sådan tyst lugn period så kan det bara vända i 180  och helt plötsligt så vill alla träffa en. Mobilen går varm och sms bara regnar in...hur sjutsingen kommer det sig att det är så?
Det spelar ingen roll om det gäller bussar karlar eller jobb. Antingen så har man missat busen och man får stå där länge och frysa...sedan kommer det tre stycken tätt efter varandar.

Men män är det likadant...vissa perioder så kan jag tycka att jag förmodligen är "uträknad" och det jag har att se fram mot är att mata duvorna i parken och ser mig leva ensam med mina 48 katter...för "dom" tycker iallafall om mig typ (drama Bea). För att i nästa andetag tänka att " no way...jag är i min  primetime och är hetare än någonsin".  Det som har hänt är att out of the blue så kommer min omgivning/vänner, män  arbetsgivare på, oftast samtidigt och i många fall under samma dag!? På att den där Bea hon är nog inte så tokig ändå!?  Jag/vi kanske skulle kontakta henne och se om hon är intresserad av ett eventuellt "samarbete" typ. 

Det är exakt det som  har hänt nu sista veckan. Efter en relativt lugn period (dödstyst) där jag hunnit förlika mig med tanken att för alltid (drama Bea igen) leva ensam för ALLTID... jag borde ha vårdat mina relationer bättre, till att jag får vara nöjd med att jag har ett jobb.  Så har scenariot ändrats till att jag blir utbjuden till höger och vänster, vännerna saknar mig (trots) att jag inte själv är den bästa på att höra av mig..och jobberbjud-andena haglar in (njae jag kanske överdriver en aning..men "bara" en aning)..det ena bättre än det andra!? What the f....när skall mitt liv någonsin bli lagom och balanserat.?

Just nu sitter jag på Bistro Jarl och bloggar..(tänkte vara lite effektiv mellan mina dejter/möten). By the way..det är ju helt fantastiskt att man kan sitta precis varsom helst och skriva.. (detta var bara en passus). Det blev så tydligt med denna sk. "ketchupeffekt " nu när jag satt här för att träffa nästa person som eventuellt hade något spännande att erbjuda mig...puh!
Ja jag vet det låter som ett lyxproblem..men jag kan svära på att det flesta känner igen sig. i allt eller inget syndromet.
Just nu så är det väldigt mycket...men jag vet att scenariot snabbt kan förändras. Fast just precis nu i denna stund så njuter jag av att vara i min "primetime"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0