Cruella DeVille...visst finns hon!



Det är fascinerande..ibland så kan man man undra vad det är som får människor att medvetet vara elaka mot varandra.
För det kan knappast vara så att man inte vet eller förstår att det man säger sårar!? Eller är det så att vissa människor helt enkelt inte bryr sig!

Jag kan inte låta bli att fundera över vad det är som rör sig i dessa människors hjärna. Eller om det rör sig över huvud taget? Den känslokyla som vissa människor uppvisar är skrämmande....jag brukar likställa dem med hajar. Total avsaknad av empati..ren killer instinct och ofta så har dom en hård kall och genomträngande ondskefullblick!
Ikväll i tunnelbanan på väg hem...bevittnade jag hur grymt elaka människor kan vara mot varandra...alldeles helt i onödan...varför!?

Jag kommer in i en någorlunda tom vagn sätter mig snällt tillrätta och försjunker in i min värld (som jag lätt gör på T-banan). Vid Rådmansgatan kliver det in en väldigt elegant och tjusig blond kvinna i 55-60 års åldern. Hon var ett skol exempel av stil och elegans. Hm..fint..smakfullt tänkte jag. Välskräddad beige kostym och pastellrosa pullover en chic Hérmes scarves i beige rosa och mintgrönt (medvetet) nonschalant knuten runt halsen. På fötterna har hon rosa mocca loafers från Gucci..(klassiker) Hon har självklart en omsorgsfulla diskret make up, håret välfönnat och förmodligen nyligen nyslingat/klippt!? Hon sätter sig mitt emot mig och jag noterar att hon doftar gott (Aromatic elixir/Clinique..ja jag är ju yrkesskadad..*s*)  hon har välmanikyrerade naglar (fransk manikyr) och en ur snygg beige väska från Chanel som hon placerar i knät. Fina ringar ser jag, inget krimskrams där inte..nää det var juveler. Hm..high society tänker  jag..ja i T-banan ser du allt och alla.

Hon bevärdigar mig inte med en blick utan tittat tomt ut i periferin. Nåja tänker jag alla har rätt till sin intregitet..och hur tjusig man än är så kanske hon är blyg  tänker jag. För det kan ju inte vara så enkelt att hon är så kylig och reserverad som hon ser ut..det vore för enkelt och fördomsfullt hinner jag tänka innan tåget stannar vid St Eriksplan. Allt och alla var det...längre bort i vagnen kliver kontrasternas kvinna in..sliten,rödmosig och svullen...håret är smutsigt tunt stripigt och så fett att det delar sig och blottar en rosa röd skalp..(med vårtor i visar det sig sedan)..ja jag ser allt...det är hemskt. Hon är kraftigt överviktig och har en fläckig collage tröja (utan bh..och vi pratar inte stora bröst här utan juver). Skitiga overall byxor med resår i midjan..(ja eller  rättare sagt där det skulle ha varit en midja). Hon har trasiga skor som blottar fötterna som Gud glömde. I ena handen har hon en papp mugg i andra har hon en stor shoppingvagn full med tomflaskor. Hon kommer vaggande emot oss..och på vägen sträcker hon fram sin mugg till trötta resenärer som besvärat vänder bort blicken och låtsas som det regnar.

Hon stannar vid mitt säte och sträcker fram muggen. Jag har stirrat så mycket på denna uppenbarelse så jag känner mig skyldiga att lägga 10 kronor i muggen.  Det är nu jag ser vårtorna i hårbotten. Fy fasen tänker jag vad sorgligt..detta måste vara höjden av förnedring. Jag skäms över mina tankar..men hinner inte tänka så mycket förrän det " Tjusiga" kvinnan reser sig och säger föraktfullt. Försvinn din äckliga människa...skaffa dig ett jobb! What!?? Vad sa hon...hörde jag rätt !?  Hon vänder sig om och tittar på en äldre herre för att söka hans empati. -Vad har hänt med Sverige..säger hon det är bara svartskallar och social missanpassade vart man än vänder sig! 

Okej i gott the message..hon var inte trött eller blyg (svartskallen det var jag och den socialt missanpassade var den stackars bagladyn). Ojojoj..det här var nyttigt för en "estet" som mig. Snacka om att omvärdera situationen..den "stiliga eleganta" kvinnan förvandlades på två sekunder till en riktigt bitch. Helt plötsligt så såg jag en iskall elak häxa med hajögon som äter spädbarn till frukost framför mig.  Nää jag kom mig inte för att säga något jag blev bara helt ställd!  Bagladyn muttrade något ryckte på axlarna och gick vidare.  Jag bara satt där som en abborre och tänkte Bea för f-n var inte så jäkla blåögd naiv och ytlig . Allt är inte vad det synes vara...min Grace Kelly dam var inte så smakfull som hon såg ut! Den "ofräscha" damen log med varma ögon när hon fick min 10a!
 
Vid Fridhems plan gick den elaka "damen" av  och det var nu jag såg det tydligt, ryggen på Cruella Deville. Hon som flår hundvalpar bara för pälsens skull..hon som kan äta spädbarn till frukost för att sedan bara bättra på läppstiftet och pudra näsan som om inget hade hänt! Ja mina vänner jag skall verkligen försöka sluta upp med att döma hunden efter håren att jag inte lär mig!?


(By the way...jag har stött på en liknande dam i mitt yrkesliv..och HENNE skall jag berätta om en annan gång..uhh)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Bea... roligt att läsa din blogg, perfekt kvinna föder perfekta barn!! Hi hi.. Nå väl ang HÄXAN...man kan undra fad fa... hon gjorde på tunnelbanan om hon va så himla FIIIIN??? Hoppas att du mår bra och ta han om dig! Kram Anna (Lena Phs kompis)Natten på Garbos!! he he

2008-08-28 @ 08:55:31
Postat av: evelyn

Shit vilken människa!!!! såna vill man helst halshugga :-) kram

2008-08-28 @ 09:23:38
Postat av: anna

Ja fy vilken människa...huga!



Angående att dömma människor efter utseende..... Man lär sig av sina misstag ;)



Kram Anna

2008-08-28 @ 09:39:01
URL: http://http:/
Postat av: Lena ph

Hjärtat, har du nu varit naiv ...IGEN hihi

Phu, tur att du inte charmerade denna kvinna, så att hon skulle ringa dig nästa gång vi ses & du skulle sitta där med luren & se ??? Du som är social till 110%. Phu, att du inte dömde mig från första gången...hahaha Love you, puss på dig! Ses på tisdag!! //Lena ph

2008-08-28 @ 22:06:27
URL: http://annandelav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0