Regissör..inte aktör!?




I flera år så har jag spottat ut mig...liners som "vill du vara regissör eller aktör i ditt eget liv" eller "en förändring börjar med dig själv". Det är jäkligt lätt att säga men betydligt svårare ett göra. En annan Bea "liner" är "det som är enkelt att göra är också enkelt att INTE göra"  Med det menar jag att man/jag har en tendens att göra saker och ting svårare för mig än jag behöver. För inte kan det väl vara såååå enkelt som att bara tänka annorlunda eller!? Jo jag tror faktiskt att det är det som är HELA hemligheten för dina tankar styr dina handlingar Känner jag mig låg och off så visst sjutton får jag kvitton på det från "gnälliga" kunder eller huvudvärken kommer som ett brev på posten för hela jag är helt tömd på energi. Ja jag kan ju skylla på att jag inte har "hunnit" äta eller dricka eller ta rast. Men vems ansvar är det...knappast någon annans utan snarare mitt eget. Eller jag kan ju gnälla över att jag bara träffar "fel" män...jaja men det är ju inte så att det är någon som tvingar mig under pistolhot. Jag har ju gjort mina egna val..."for things to change...you got to change..for things to get better you got to get better" Ja jag säger en massa kloka saker men inte fasen lever jag efter mina egna deviser.

Men man är inte sämre att man kan ändra sig så från och med idag så skall jag börja med att först och främst förändra mitt eget beteende. Jag måste vara tydlig med vad jag vill, vad det är som har störst prio för att jag skall må bra (alla har vi olika referensramar om vad lycka är). Om jag nu tycker att jag bara träffar självupptagna män som bara tänker på sig så kanske det är så enkelt att jag själv är självupptagen och tänker på mig!? Eller jag träffar bara män som inte vill binda sig...hallå..vill JAG binda mig!? För att ta till en sliten men ack så sann klyscha "behandla andra så som du själv vill bli behandlad". Det är enkelt att säga ...men tänk på den. Ta tex en man som är väldigt utseende fixerad och som ständigt tittar sig i spegeln. Han färgar håret, bleker tänderna och är såå medveten om sin yta. Vem vill ha en sådan man..usch vilken ytlig "player" tänker jag. Men om du pekar ett finger på någon så pekar tre fingrar tillbaka till dig själv. Vilken man vill i sanningens namn ha en kvinna som "ser" ut att bara bry sig om yta. Även om hon i allra högsta grad har ett djup. Det kanske den där "ytliga playern" också hade. Men det hade JAG inte det minsta lust att ta reda på...hm..tåls att tänka på eller hur.  måste avsluta med ytterligare en Bea liner..."det du retar dig på hos andra är det du borde jobba på hos dig själv"..gokväll gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0