XXL-XL-L-M &...


Är stl XXL på det övre bilderna (vår 07). XL på det nedre (höst 07)

kom precis hem från Di bella speto...det är en dammode butik i Hammarbysjö stad. Jag brukar gå mannekäng där ibland. Susanne som har butiken var tidigare butikschef för Modevillan och slutade för att öppna eget. Det gjorde hon helt rätt i..hon är som klippt och skuren som butiksägarinna.  Oavsett storlek så har har ju haft föremånen att gå mannekäng...(ja det heter så...sååå gammal är jag...*s*) i flera år. Dom senaste 10 åren har jag varit en plus size model...alla andra modeller/mannekänger är stl 36-38 och jag har varit 40-42-44-46-48 och på slutet en stl 50!!  Jag måste säga att jag har haft turen att få jobba trots att jag INTE låg innanför mallen. Men jag måste också säga att jag har också varit förbaskat modig. Det är ju inte så där jääääte kul att vara den enda "plus" tjocka modellen bland ett gäng minst sagt smäckra gaseller. Men det har kompenserats av att publiken har älskat att se att det finns någon som ser ut som dem och till och med ännuvärre...*s* 

här är jag stl XL-L (vår 08)

Det sista åren har jag varit stl xxl som gått ner til xl...för att så sent som i våras vara en stl L...men nu i kväll..ja nu så kommer jag i medium! Det är helt otroligt...men kanske inte så där jättebra ur jobb synpunkt. Som plusmodell så har jag inte haft speciellt mycket konkurrens Det är inte så lätt att få tag på plusmodeller, det finns ju massor av söta runda tjejer. Men som plusmodell så skall du vara lika lång som det smala OCH du måste vara proportionerligt stor...dvs..fettet skall vara jämt fördelat. Är du en 42 så är du...du får inte vara större upptill eller större nertill. Det måste vara jämt fördelat..fettet alltså. Jag hade turen att gå upp jämt...*s*. MEN nu...ja nu är det en annan femma jag är betydligt mindre upptill och större nertill..tricky! Skulle jag dessutom gå ner mer i vikt nu ja då är jag ju ingen plusare längre...och då ja då har jag ju huuur mycket konkurrens som helst. Nu är jag en stl 42..men 40 upptill...och nu är jag inte särskilt tjock längre utan snarare normal. Vill jag vara med på "catwalken" så får jag inte bli smalare..för då är jag ju inte speciell längre. Varför skall man ta en 48 årig modell i stl 38 när du kan få en 28 årig yngre och fräschare upplaga. Jag har klarat mig så länge TACK vare ATT jag är en plusmodell och dom är som sagt sällsynta. Hur som helst så tycker jag att det är sjukt kul att gå visningar..(mitt uppmärksamhets behov får sig en rejäl kick). Den positiva respons som jag får av publiken den är värd hur mycket som helst. Speciellt när man står där i kulissen och tittat på alla andra snygga smala och vet att du är den enda stora. Men jag knycker på nacken och sträcker lite extra på mig...och laddar upp ett extra brett leende och tänker att jag är så bra som bara jag kan vara...och så går jag ut och möter idel glada varma leenden. Tänk om alla "plusare" fick chansen..det skulle ge dem så mycket. Jag är tacksam att jag har haft den möjligheten...och jag hoppas att jag får vara med ett tag till...bara jag inte blir för smal..*s*. Snacka om ombytta roller....

1. Dagen före op nov 06. 2. Ett år senare nov 07. 3 .18 mån senare

Lovar att visa bilder från kvällens visning här så ni ser min transformering.

Kommentarer
Postat av: UR

Snygg tjej!

Va rädd om dig.



P&K UR

2008-09-19 @ 09:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0