Kan Demi More så kan jag!




Jahapp då var det klart...nu vet jag vad det är som jag skall göra för att fräscha upp mig! Jag skall göra en Vi peel/Hollywood behandling precis som Sharon Stone, Demi More och Kim Bassinger har gjort och många måååånga fler. Men det är inte alla som är så schyssta och berättar VAD det är dom gör för att behålla sin skönhet. Vissa av dem är ju sjukt mycket snyggare idag vid 40-50 än vad dom var för 10 år sedan. Idag vill ingen se stelopererad och "artificiell" ut...alla vill se så fräscha ut som möjligt men man vill inte förlora sina naturliga drag. Bara "backa" bandet några år...man vill inte förändra sig men man vill försköna sig. Melanie Griffin och Latoya Jackson (hela familjen Jackson för den delen)och andra "freaks" ångrar säkert bitter att dom la sig under kniven. Det har ju knappast varit till deras fördel, den nya trenden är ju små mindre "qvick fix" som tex peelingar, fillers/rynksprutor och botox. Ingen vill vänta flera veckor eller månader..alla vill bli ha snabba "snygg" lösningar. Det skall helst vara gjort igår.. man vill bli fin till festen dejten eller what ever..max en vecka kan man sträcka sig. Och man vill inte se konstig ut bara fräschare.


Före

7 dagar senare

Vi peel är en kemisk peeling som applicers tunnt och jämt över ansiktet med en tops. Själva ingreppet tar inte många min. Det kan svida en aning men för att lindra obehag så läggs en bedövnings salva (emla) en timme innan. Då känner man knappt någonting. Sedaär det bara att vänta på att den gamla huden flagnar av det börjar redan dagen efter och inom loppet av en vecka så har man tappat den gamla huden och under så har man sin nya fräscha hud. Fri från pigmentfläckar och andra "skavanker"som kommer med åren. Den minimerar även acneärr stora porer och andra ojämnheter. Huden blir renare klarare och spänstigare. Jag har bokat tid och skall göra min peeling den 19e september.
Jag lovar att följa upp med foton och återkomma med mina resultat här.


Demi Moore

Kim Basinger

  • HollHollywoodstjärnornasäkare Dr Kalils Vi Peel (coktail) för evigt ung hud gör alla andra hudföryngrande kemiska peelingar och laserbehandlingar löjligt föråldrande
  • Jämnar ut hudens färg, struktur och gör den klar
  • Reducerar eller tar bort ålderfläckar, fräknar, hyperpigmentering och melasma
  • Suddar ut linjer och rynkor
  • Läker ut acne, reducerar eller tar bort acneärr
  • Stimulerar kollagenproduktionen vilket ger en fastare och yngre hud.

Vi Peel är unikt i sitt slag och kan med fördel kombineras med Dr Kallis enkla och mycket effektiva hudvårdsprogram

www.kalilmedical.com

Genilab Medical 08-662 30 50

Pris 4.500 skr för en behandling,
Vissa klarar sig med en  behandling, andra behöver två eller tre det beror helt och hållet på hur skadad din hud är. Personligen så klarar jag mig nog med en och sedan kommer jag att underhålla min hud med hudvårds programmet. För att sedan kanske göra det var och vartannat år..snacka om effektiv djuprengörande reparerande återuppbyggande ansiktsbehandling.!
Va skönt det skall bli att bli av mad alla gamla döda hudceller (hornceller) som ligger och skräpar ovanpå min fina friska babyhud som finns där under...*s*

Kommentarer
Postat av: Mia

Det vill jag oxå göra! Vart går man?

2008-09-12 @ 12:23:03
Postat av: Helene Jigler

I´M in!!!!!!!!! Vem vill inte se ut som dom!!!!!

2008-09-17 @ 19:51:49
Postat av: Helen

Hej Bea! Vilken fantastiskt intressant blogg du har! Nu har jag bestämmt mig för att göra en kemisk peeling efter att ha läst din blogg. Jag är nog snäppet mörkare än dig, men det skiljer inte så jättemycket mellan våra färger tror jag...Men som student med begränsad budget, har du tips på kemisk peeling som inte kostar lika mycket som den du gjorde? Har kollat på Clinic Visage och deras peelingar, men de är lite osäkra på vilken jag kan göra eftersom jag är färgad. Men visst kan man göra peelingar på vår hudfärg? Mitt problem är att jag har en massa mörka acneärr på kinderna, sk hyperpigmentering. Har du nåt tips?



Vänlig hälsning/ Bea-fan

2008-10-29 @ 17:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0