Doutzen,Shrimpton & Twiggy



Fantastiskt att naturen kan skapa en sådan symmetri harmoni och balans.
Otroligt vad många vackra kvinnor det finns!
1967 var jag en liten mager negerunge och min stora idol hette Twiggy...wow hon var bara såå ball tyckte jag då. Jag försökte släta ut mitt krulliga hår och drog och slet för att få till den där platta snea rätta luggen. Det gick  naturligtvis inget vidare...men jag försökte envist. Nää hur jag än försökte kuta med ryggen och stå kobent (klasiska Twiggy poser) så inte såg jag det minsta Twiggyaktig ut.  Jo jag kunde få till dom dära STORA ögonen om jag spärrade upp ögonen riktigt ordentligt...men jag såg nog mer ut som en guldfisk när jag glodde storögt i spegeln..OCH så kunde jag pluta rätt så bra..för fylliga läppar hade jag ju. Men icke såg jag ut som Twiggy....suck! Jag hade också Jean Shrimpton (räkan) som idol. Hon var åtminstone brunett och hon hade också det där blanka fina släta håret,dom där stora ögonen den lilla söta näpna näsan och fyllig välformad mun.  Nej hur jag än försökte så inte såg jag ut som henne heller!

Hade jag varit tonåring idag så hade Holländska Doutzen Kroes varit min idol. Jag tycker att hon är otroligt söt...(ni känner igen henne från Loreal reklamen... becaurse im worth it...)
Hur kommer det sig att man alltid tycker att "alla andra är så mycket snyggare" och varför kunde inte mitt ideal vara lite närmre mina egna färger och drag. Men som Tur är så kom IMAN  in i mitt liv 1975 och då...ja först DÅ såg jag att det fanns åtminstone 1 vacker färgad kvinna som kunde mäta sig med mina ouppnåliga modell idoler. För mig var modeller mannekänger eller FOTOMODELLER som det hette då det absolut mest glamorösa som fanns. Filmstjärnor..nåja..artister så där...men FOTOMODELLER..wow!
Idag 2008  så har jag väl breddat mina horisonter en aning...men bara en aning..*s*

För jag är så pass "skadad" av mina tidiga intryck så jag tycker fortfarande att Twiggy och Räkan är helt grymma. Även fast jag vet att "dom" förmodligen har givit mig en någorlunda "skev" bild av den perfekta kvinnan. Men hey..allt är relativt..kom ihåg att det ändå var Barbie som gällde fram tills dess.
Så liiiite har man väl utvecklats...*s*


Iman The black beauty..hon knäcker Tara lätt!
För mig så är hon den allra första och största svarta supermodellen. Naoimi kan slänga sig iväggen..dessutom så har Iman rykte om sig att v ara en väldigt trevlig belevad och sympatisk kvinna och DET kan man ju inte anklaga Naomi för....*s*

Kommentarer
Postat av: ellinor

hon och fatima i americas next top model 10 är lika :)

har du varit modell ?

läste en kommentar du skrivit i en annan blogg :)

2008-09-16 @ 21:22:16
URL: http://ellaabella.blogg.se/
Postat av: Sandra

Iman är grym, det håller jag helt klart med om!



Ni som är intresserade av söta, nätta, helt nya Fred Perry sneakers i storlek 38:



Perrydamsneakersskorstrl38nya-auktion-72436760" rel="nofollow">http://www.tradera.com/FredPerrydamsneakersskorstrl38nya-auktion-72436760

2008-09-17 @ 15:07:31
Postat av: Jeanette

Jaa du fina Ellos modell;) Det finns många vackra kvinnor i världen och du är en av de. Kram Jeanette

2008-09-18 @ 23:25:10
URL: http://glasklart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0