Bea`s bea..uties



Här är några kvinnor som i mitt tycke är otroligt vackra. Deras skönhet inspirerar fascinerar och motiverar mig!
Jag har min "obsession" för true beauty...och jag kan inte låta bli att förundras över att naturen kan "kreera" så otroligt många olika skönheter i olika former, färger, åldrar och storlekar. Dessutom är ALLA unika..visst är det fantastiskt!


Grace Kelly


En utav det absolut vackraste är utan tvekan Grace Kelly. Jag skulle kunna ha gjort nästan vad som helst när jag var yngre för att se ut som henne. Det var ju inte ens lönt att försöka efterlikna henne..av minst sagt naturliga själ så var det bara att glömma...*s*. Men för en liten "negerunge" som jag var så var hon den ABSOLUTA skönheten, och allt annat det FANNS INTE!

Det tog ett tag, vid 40 ungefär..(japp det är sant) innan jag fattade att även jag dög precis så som jag såg ut. Det var nog först då som jag  började KÄNNA på fullt allvar att det FAKTISKT var SANT att det inte bara var något som jag sa bara för att låta  mogen och klok.  Nu tvekar jag inte en sekund på att skönheten kommer i alla former och färger. Men det tog som sagt tid. Och med tanke på mitt tidigare inlägg om avundsjuka så vill jag bara säga att..I been there and done that......*s*
Självkänslan är bland det svåraste att få bukt med..självsäkerhet är en annan femma och det har jag alltid haft!
Men för mig är självsäkerheten oftast kopplad till någon form av prestation..man går in i någon slags roll. Medans självkänslan... mer är kopplad till det egna nakna jaget precis så som vi är med eller utan titlar, etiketter och social status. Duger jag som jag är helt enkelt...och svaret är Yepp Bea det gör du. Du är fin på ditt sätt även om du aldrig kommer att se ut som Grace Kelly. Men det tog 40 år att komma dit...suck! Jaa men vem har sagt att  livet skall vara enkelt!?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0