Allt är relativt




Ikväll så var det modevisning igen och jag var som vanligt den "största" modellen på catwalken. Och som vanligt så var alla kunder enbart positiva. Men...idag var INTE  jag på mitt allra soligaste humör....sorry to say! Redan när jag kom dit så var jag off...det regnade ute och mitt fixade hår fixade INTE det. Dessutom så kände jag mig trött sliten och "uppsvälld"...brukar dessvärre samla på mig rätt mycket  vätska mellan varven. Det är inte roligt...för dom dagarna som jag gör det då kan jag lägga på mig upp till 3-4 kg! Och 3-4 kg är en hel klädstorlek...och naturligtvis så hade jag en sådan dag i dag också..on top off everything....morr och knorr! Jag som kände att jag var på g att tappa vikt så sent som igår!?
F-n...men istället för att deppa ihop fullständigt bland alla dom andra tjusiga slanka modellerna som plätt lätt gled ner i sina kläder medans jag kämpade med mina kläder som denna vecka var en stl för små. Så försökte jag mitt i eländet att bara garva åt min dåliga hårdag och uppsvullna kropp och tänkte - kom igen nu Bea, tänk positivt..idag är du en stl 42 för två år sedan var du faktiskt en storlek 52 så SLUTA gnäll!! Dra in magen och se glad ut, för ärligt talat i det stora hela vem f-n bryr sig om du är frzzig i håret och är en stl större?? Det finns alltid de som är smalare och har det perfekta håret och det kommer alltid att finnas de som är fetare och har en bad hair day...*s* ..sånt är livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0