Före & efter



Jo visst är det skillnad! Men jag kan tala om att sedan efter bilden togs i aug, så har jag tappat ytterligare 6 kg!
Tufft att se sig i själv i tidningen...även fast det är välskrivet och att jag står för allt som står där. Så är det ändå tufft att se sig själv i allt annat än smickrande bilder. Men jag gör det av flera skäl dels för att berätta min story och på så sätt förhoppningsvis inspirera och motivera andra, och dels för att det är helt fantastiskt att man KAN göra dessa typer av ingrepp och att det faktiskt funkar!!



Men allra mest så är jag helt fascinerad över Dr Jan Jernbeck på Akademikliniken som trots utgångsläget har lyckats att vrida klockan tillbaka sisådär en 25 år, och ge mig en snygg silhuett/figur. Jag förstod att det skulle bli bra eller bättre...men jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle bli sååå här bra! !!! Jag är ju inte riktigt klar ännu. jag läker fortfarande och det blir bara finare och finare för varje vecka som går,är färdig läkt i december. (lovar att återkomma med bilder då). Tack vare  Dr. Jernbecks "magiska händer"/yrkesskicklighet så har jag fått "tillbaka" min kropp. Förstår ni hur underbart det är...!?? Man måste nog ha varit i min situation för att förstå min lycko/frihets och tacksamhets känsla.
Tack Dr. J du är bara bäst!!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Beatrice, Mitt namn är Emelie & jag ska genomgå en sådan operation som du har genomgått, Jag skulle gärna vilja ha kontakt med någon som genomgått just den här magsäcksoperationen som jag skall göra, Jag är 18år & operationen börjar närma sig, Jag har ingen att ställa frågor till som genomgått det här. Därför undrar jag om du har någon mejl eller något annat liknande som jag kan få kontakt med dig på ? Skulle gärna vilja ställa frågor & få svar av någon som vet vad dem pratar om. Hoppas du vill svara, Kramar Emelie

2008-10-19 @ 20:29:39
Postat av: Bea

Jag förstår att du har en hel del funderingar kring din op. Jag svarar gärna på dina frågor!



Mvh/B

2008-10-19 @ 20:42:21
URL: http://beautycode.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Hej bea!

Jag hittade din blogg till slut!

Nu ska jag se till att läsa den 24/7.

Take care !!



Elizabeth

2008-10-19 @ 22:34:18
URL: http://www.lizzeemalm.wordpress.com
Postat av: Eva

Hej hej!



Läste precis artikeln på Aftonbladet och hittade sedan hit till din blogg.

Står själv i kö för likadan operation, längtar och hoppas att mitt resultat blir lika bra som ditt.

Starkt jobbat!



Skulle också vilja tipsa Emelie som skrev en kommentar om www.viktop.se där man kan få många svar om operationen och allt runt omkring.



hälsningar

Eva

2008-10-20 @ 13:14:35
Postat av: Jenny

Wow!! Vilka fina resultat, såg dig på tv förrut och tycket redan då när du medverkade i Tjockholmen, att du var grymt snygg! Härligt att se att du blivit ännu finare!

Även jag ska till Dr Jan på Akademi kliniken för bukplastik.

Lycka till med allt!

Kram

2008-10-20 @ 13:31:22
Postat av: M.

Hej Beatrice!



Såg bilden på Aftonbladets nättidning och reagerade över den enorma förvandlingen. Du var absolut attraktiv "före" också, men samtidigt lite för överviktig för att de flesta killar skulle gilla det -- men "efter" tror jag inte det finns någon kille som skulle avfärda dig! Insidan är alltid viktigare än utsidan, men utsidan är ändå oerhört viktig för social framgång i dagens samhälle, inte minst för självförtroendet. Så grattis och lycka till!



M. (en gift man :-)

2008-10-20 @ 14:02:16
Postat av: Nettan

Du är så vacker! Du har varit min inspiration både som kurvig och nu som smal..

Hittade din blogg via dagens artikel i aftonbladet..., intressant att se att även du opererat dig!



Jag genomgick själv en GBP i juni och min viktresa har börjat, märker redan att folk ser på mig och behandlar mig annorlunda..



Kram

2008-10-20 @ 14:29:10
URL: http://thick2thin.blogg.se/
Postat av: pyret

Hej Beatrice! Grattis säger jag! Jag har gjort en bukplastik efter ett viktras för två år sen och bloggade om hela den processen. Du får gärna tipsa om den, för dom som vill veta hur det gå till. Den adressen är http://pyret66.blogg.se



Nu har jag inte kikat så mycket på din blogg ännu, för jag läste om dig på Aftonbladet bara. Men det ser vädldigt bra ut och visst är det härligt att man kan få hjälp.. med all hud!



Kramar

elena

2008-10-20 @ 16:44:55
URL: http://www.metrobloggen.se/mynewme
Postat av: Bea

M, jag måste ärligt säga att min övervikt aldrig har varit något problem när det gäller män och uppvaktning. Däremot så är det kanske en "ny" grupp män som visar intresse nu,och dom som fanns tidigare kanske har fallit bort!? Så summan av beundrare är så att säga konstant...s M.a.o..så märker jag ingen större skillnad!

2008-10-20 @ 17:09:52
URL: http://beautycode.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!



Även jag står i kö för en gastric bypass - så det var riktigt roligt att få läsa om dig i Söndag och sen även hitta din blogg!

Du är en sann inspirationskälla och jag vill bara säga att det är en otrolig resa du har gjort! Jag är imponerad av dig och jag ser verkligen fram emot min operation, även om jag förstås är både rädd och nervös också...



Ha det gott!

2008-10-21 @ 14:01:55
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0