Bra information finns

För alla er som frågar om hur det går till osv så kan jag rekommenderar er att gå in på www.viktop.se  eller till www.ak.se .
Har du ett BMI som ligger runt 35  och över så är du helt klart hälsovådligt överviktig och kan få hjälp via landstinget. Det tar tid och du måste först få en remiss från din husläkare. Har du ett lägre BMI 30-35 så är du ju också kraftigt överviktig...under 30 så kanske inte en gastric bypass op inte det bästa alternativet . Där rekommenerar jag GI och vanlig vardagsmotion/promenader en magsäcksop är det allra sista man tar till när man har provat ALLT annat och INGET fungerar!  Men det kan ändå vara så att du kan vara berättigad till en op även fast du inte är extremt fet, om det finns andra hälso problem som kan kopplas direkt till övervikten. Tex diabetes 2, hjärt och kärlproblem grava psykiska problem osv. Alla har vi olika mått på vad som är ett allvarligt problem. Men tala först och främst med din husläkare om du vill ha hjälp via landstinget. För er som INTE orkar vänta i flera år och har möjlighet att privat bekosta er operation så rekommenderar jag varmt Akademikliniken som har en hel arsenal av dietister,och experter på obesitas/sjuklig övervikt samt ett gäng extremt kunniga och skickliga kirurger som kan "ta hand om" /operera bort din överskotts hud då du har gått ner från din svåra övervikt. Räkna med att det tar upp till 1-2 år att gå ner plus att du helst skall stå still på din nya vikt i minst 6 månader innan man tar bort överskotts huden. Det är flera anledningar till det, dels så skall man vara klar med sin viktminskning men sedan är det också så att huden i vissa fall drar ihop sig själv  (hur mycket är helt individuellt, men all hud går självklart inte tillbaka av sig självt) och det tar sin tid. Plus att du självklart får ett bättre slutresultat om du väntar tills du är helt klar med din viktminskning. Hade jag haft råd så hade jag kontakta Akademikliniken direkt det hade sparat mig en massa tid och lidande...men bättre sent än aldrig.  OBS! GBS är inget för dig som inbillar dig att du kan leva lika osunt som tidigare och "bara" ser det som en genväg att rasa i vikt utan ansträngning och tror att  du kan fortsätta med samma skräpmat fast "bara" äta mindre. Efter en GBP op år det extremt viktigt att följa de direktiv som gäller om du inte vill råka ut för otrevliga "överraskningar".  Det går INTE att äta lika osunt som tidigare, även om det "bara" är lite det straffar sig direkt !!!!!!!
Hoppas att ni får nytta av min information lycka till!


Kommentarer
Postat av: Liza

Läste om dig i nätupplagan idag, och kände igen mig i en hel del. Gjorde en GBP i juli 2008 på Ersta.



Läser också en del av kommentarerna och förundras över hur en del tänker, eller rättare sagt INT tänker. En operation är bara ett hjälpmedel, kämpandet att lära sig äta får man göra själv..S



Lycka till med ditt nya liv, själv njuter jag var dag av mitt. Tacksam för att jag fick den här chansen.

2008-10-20 @ 18:52:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24720/
Postat av: Bea

Du har så rätt såå! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv...s. Jag gläds med dig och ditt nya liv.



Kram/B

2008-10-20 @ 19:56:31
Postat av: Lena ph

Puss vännen,du vet att jag alltid har beundrat din inre styrka & envishet. Men för mig är & kommer du ALLTID vara samma Bea, som innan operationen & nu efter. Lika vacker, för det finns inom dig.



FÖRLÅT för att jag inte svarat på inbjudan gällande i morgon, men jag kan inte pga att jag redan lovat att gå på "ljusparty", hm SUCK!! Hoppas att det kommer fler chanser, för visst är jag nyfiken...men vi hörs vännen! kram, kram Lena ph

2008-10-20 @ 21:23:19
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: Helena

Hejsan!



Stort grattis till din fantastiska förvandling. Vilket jobb du gjort! Wow! Och behandlingen med Vi Peel verkar ju otrolig.



Kanske ska jag ha det som belöning när jag nått mitt mål. Jag ska göra en GBP på Ersta i slutet av november. Känns jättespännande.



Vill också tipsa om en annan jättebra sida för oss som ska eller har gjort en GBP. www.viktdropp.se är ett forum med många vänliga människor som delar med sig av sina erfarenheter. Det är en behaglig stämning på sidan och man känner sig alltid välkommen med sina funderingar.



Keep up the good work girl...!



Ps. Jag hade dig som klar favorit i "Tjockholmen". :)

2008-10-21 @ 10:12:22
Postat av: Marie

Ja jag håller med dig, att göra en GBP innebär en stor omläggning av kosten, det tog mig många år efter operationen att innse det och då var det för sent! (+40 kg igen) Jag önskar att jag i dag skulle göra om operationen då jag som sagt kommit så långt med mig själv att jag vet vad jag gör för fel. Ska kolla med min läkare ang omoperation av GBP om det finns någon möjlighet till det! i så fall skulle jag bli sååå glad. Såg på kanal 1(efter 10) en tjej som gjort om den. Man ska aldrig sluta hoppas! Som sagt lycka till i framtiden och njut av livet...Kram Marie

2008-10-21 @ 17:34:57
URL: http://marie75.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0