Skönheten finns i betraktarens ögon!



Ja varför inte låta er inspireras av denna kvinna!?
Vad är det som gör att man/jag inte är såå sugen på den här looken...ja jag menar allvar. Bortsett från att det inte ser så där jätte bekvämt ut med det "lilla" läppsmycket...det kan man ju skippa eller hur? Men varför inte den övriga makupen
För mycket som VI använder och tycker är snyggt skulle ALDRIG den här kvinnan drömma om att använda eller sätta på sig.  Människan har en tendens att tycka om det man "känner" till...hade var och varannan se ut så här på T-banan så hade man inte tyckt att detta var ett dugg strange eller hur!?




Jag kan aldrig tänka mig att den afrikanska kvinnan skulle kunna tänka sig att ha dessa ursnygga (tycker jag) skorna på sig. Hon är ju självklart barfota i sandaler...men även om klimatet vore annorlunda så kan jag aldrig tänka mig att dessa skulle stå särkilt högt i kurs. För i hennes värld så är det helt andra variablar som gäller när man skall vara fin. Skall man koppla tillbaka till det "obekväma" läppsmycket  så kan man ju fråga sig HUR bekväma är dessa!? (men skall man vara fin så...) i sanningens namn, vissa high heals känns som om man gick omkring med råttfällor på fötterna...men man/jag gör det såå gärna bara för att det är så snyggt!?


Ibland undrar jag som är en gatukorsning...mamma från Katrineholm och Pappa från Ghana, om mina ideal hade varit annorlunda om jag hade vuxit upp i Afrika. Förmodligen ...eller det är ju rätt troligt. Som liten ville jag inte alls förlika mig med mitt Afrikanska arv. - Vaa...vadå jag är ju lika Svensk som Tore skogman och Lill babs (ja såå gammal är jag dom var stooora idoler när jag växte upp...kanske inte mina idoler men i press så var dom RIKTIGA kändisar). Sorry det var bara ett sidospår.


Grace Kelly
Som barn/tonåring hade jag kunnat mörda för att se ut så här. Detta är skönhet i mina ögon!
Min pappa har haft en hel del synpunkter på mina "vita" ideal. Men va fasen förväntar Du dig sa jag. Du gifter Dig med en blond skandinavisk kvinna (min mor) skaffar två mulattbarn. Skiljer Dig efter 5 år och sticker utomlands (min pappa bor i Canada sedan 40 år) Självklart så formas man efter den miljö man vistas i. Nää Du pappa hade Du velat att jag skulle ha en "lite" bredare mer nyancerad syn på skönhet, ja då borde Du ha tagit Ditt ansvar och introducerat mitt svarta arv på ett mer naturligare sätt i vardagen. Framför allt så kanske Du kunde ha varit
närvarande...DET hade varit en bra start!!


MTV fanns inte  när jag växte uppdom enda svarta personer jag såg på TV var sjuka fattiga och utslagna..man visade aldrig friska välutbildade välmående svarta. Så bilden man fick var minst sagt "färgad"...*s*..
Tacka sjutton att en mager liten "negerunge" som jag INTE ville förlika mig med dessa "loosers" jag jag vet det låter hårt ocg styggt men hallå tänk på att jag snackar Bea 5 år.Tänk om Barack Obama hade funnits då...och alla andra smarta svarta snygga (dom fanns ju naturligtvis men man SÅG dom aldrig). Nej jag ville se ut som Grace Kelly, Malin på Saltkråkan,Barbie eller som mamma!!

Tänkte bara försöka klargöra varför jag har mina ideal!
MEN folks jag har "breddat" mig och det finns framför allt 1 svart kvinna som jag tycker är såå vacker, det finns många) men för mig så är IMAN fortfarande no 1! Men skall man hård dra det så ser hon ut som en "vit" svart kvinna med visserligen fylligare läppar..men vadå det har ju Linda Rosing också...och hon är ju inte svart!


IMAN





Barack Obama...YEAH!!!
Inte en dag för tidigt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0