Formsvacka...noll energi

Nej jag har inte lagt av...jag är "bara" inne i en rejäl formsvacka. Gör bara det jag absolut måste göra...blogga har inte så stor prio just nu. Det har hänt en hel del minst sagt personligt  påfrestande saker. Med allt från ansträngda privata relationer till ett mycket tragiskt dödsfall (självmord)..och det var helt klart otippat. Personen i fråga hade utåt sett ett sk. "framgångsrikt liv". ..bra ekonomi...lönsamt företag....en kärleksfull familj...ett vackert hem...var frisk vältränad "såg bra ut."..ja ni vet..den typ av person som man absolut inte förväntade sig något dylikt ifrån. Vad f-n är det som händer...varför mår så många såå dåligt....har ångest och tycker livet känns värdelöst/meningslöst!? Jag tycker det verkar vara någon slags "global" energi.. eller inbillar jag mig bara för att JAG är sårbar..eller!? Om inte ens min vän klarade av att leva fast han hade det "så bra"..hur skall någon med synbara problem klara att ta sig upp...just nu har jag väldigt svårt att tänka positiva ljusa tankar. Men det kanske inte är så himla konstigt!?

När jag är i den här känslan som jag är i nu...ja då är det här med yta faktiskt inte det minsta intressant. Just nu har jag behov av reflektion..hade jag möjlighet så skulle jag åka till en koja långt upp i lappmarken. Eller drömmen vore att åka till Tibet och bara sitta tyst och meditera med "oförstörda" munkar med rena sinnen typ.... Ja ni ser det svänger rejält...men sånt e livet..och livet det känns inte så där jätte kul just  nu...;(

Kommentarer
Postat av: Lena ph

Gumman, vi kanske kan åka till skogs & gömma oss tillsammans. Hörs i veckan, jag har inte orkat höra av mig.....fast att jag tänkt att göra det efter detta tragiska besked, för jävligt helt enkelt & det är väl under sånna här omständigheter som man SKA höra av sig till dem man älskar & bryr sig om, kram, kram Lena ph

2008-11-30 @ 12:36:49
URL: http://annandelav.blogg.se/
Postat av: anna

Beklagar sorgen



Det kanske är just det.... Håller man allt inom sig och har en fasad utåt och alltid lådsas må bra fast det egentligen är åt helskotta så spricker det nog till slut. det kan ju också bli som en prestationsångest-grej... Man är på ett visst "uppskattat" sätt och har höga krav på sig själv att aldrig visa sig vara någon annan... Ja, jag är inte alltid så bra på att uttrycka mig... men du förstår säkert hur jag menar... Och med det inte sagt att det var just detta som hände din vän...



Hoppas du får tillbaka all din energi snart!



Kram Anna



2008-11-30 @ 15:01:33
URL: http://blogg.alltombarn.se/anna/
Postat av: Maud

Hej Beatrice! Jag läste om dig i Aftonbladet och tyckte du var så rak och cool. Jag gjorde min gastric bypass 23 september och är mitt inne i att anpassa mig till ett nytt sätt att leva. Har gått ner 19kg så här långt.

Jadu, varför mår vi så dåligt? Ibland tror jag det handlar om att vi springer på i ekorrhjulet och inte tänker efter. Vad är verkligen viktigt? Vad vill jag egentligen?

Jag har också en formsvacka idag... Men det ger sig!

Ta hand om dig! Maud

2008-11-30 @ 15:52:11
Postat av: Ellinor

Väldigt intressant blogg! hoppas du mår bättre snart, krya på dig.

2008-12-01 @ 18:50:33
Postat av: Jeanette

Fyy vad jobbigt.

Vet tyvärr hur det känns.



Min kusin tog livet av sig förut och lämnade sin dotter. Man blir så frustrerad när man inte fått en chans att hjälpa till, utan att det bara kommer som en stor chock.



Extra svårt känns det när barn är inblandade..

Man känner sig så maktlös och vet inte riktigt vad man kan göra.

Smärtan känns så stor att man precis som du skrev bara vill fly bort från allt och bara glömma.



Tyvärr är verkligheten inte sån.



Man behöver vädra sina tankar, man behöver ventilera sina känslor med omgivningen, man måste få vara arg, irriterad och ledsen på personen som lämnat utan att ens be om hjälp..



Det är en del av sorgearbetet och något som måste få ta sin tid för att man ska orka gå vidare.



Precis som du skrev så behöver du faktiskt inte alltid vara så himla glad,sprudlande och hurtig... För du är en människa precis som alla andra och vi ALLA har våra upp och nedgångar..



Tror att vi alla i din omgivning förstår varför du inte vill skriva om den senaste foundationen just nu.. -Eller hur.



Så här kommer iaf. en massa styrkekramar från mig till dig och jag passar också på att skicka över lite värme, lugn och harmoni.

Kram på dig du underbara kvinna/Jeanette

2008-12-01 @ 23:42:23
URL: http://glasklart.wordpress.com
Postat av: Helen

Bea!

Här uppe i Norrland finns alltid plats för dig. Vi har en stuga på en ö, avskildt från annat.. Jag känner med dig och vill du så finns ensamheten, stillheten närmare än du tror..

Välkommen upp om du vill!

Kram Helen

2008-12-10 @ 13:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0