Dolda agendor & dubbla budskap

Jag är som ett stort barn..här och nu helst igår!!
Tålamod är min absolut sämsta egenskap, och därför NATURLIGTVIS så testas jag ideligen. Jag skall helt enkelt LÄRA mig att VÄNTA...men bara själva ordet gör nästan att jag får en stroke! Men varför är det sååå många som inte kan ge klara besked eller vara tydliga med vad DOM vill. Ja jag vet att man kanske inte alltid har hela bilden klar för sig och är osäker. Men för f-n SÄG det då!!! Kör inte med någon trevlig "approach" och dra till med något som LÅTER bra för stunden. Säg hellre SORRY jag vet faktisk inte jag har ingen AAAANING om hur lång tid detta kommer att ta. För då mina vänner så VET man/Jag och det gör det enklare både för mig och den stackars människan som känner sig stressad och pressad. "Onej nu ringer den där jobbiga människan igen, skall jag svara eller måste jag hitta på något  som låter bra" typ...*s*  Jag är ju en projekt människa med "många bollar i luften" fy vilket töntigt utryck..men så är det. Jag kan säga att 8 av 10 case är utdragan pga oklara besked och dolda agendor. Är du med eller inte!! Ja eller Nej är det så svårt att säga!? Dolda agendor och Dubbla budskap är samma sak man säger/signalerera en sak men menar/tänker något annat,



Göran Persson är en mästare i ämnet dubbla budskap tycker jag
.
Likadant är det med mig och män...antingen så råkar jag ut för dem som "bara" ringer titt som tätt utan "någon" anledning nej dom vill bara veta hur man mår vad man gör osv.... - jaha du mår bra det var trevligt att höra...hej då! Ok..va fasen är det!? Jovisst han kanske är blyg eller vill känna av mitt läge eller något. Men det är ju inte vilken man som helst som tar kontakt med mig från allra första början. Så har man väl tagit mod till sig att ringa så...!? Eller så är det den andra sorten som ofta är så upptagna och måste lösa hela finanskrisen/världssvälten och medla i Palestina frågan typ och därför inte har haft TID att höra av sig...ehh..yeah right!!!  Tyvärr ofta den typen som JAG själv faller för..(ja jag vet män är jägare och bla bla bla...) Men snälla jag är inte tappad bakom en vagn. Genom sig själv känner man andra! Om JAG ringer till någon så är det för att jag VILL det OCH har en anledning. Jag vill kan ske ses, eller lära känna den här personen lite mer och är uppriktigt intresserad av vad person gör eller har gjort (jag pratar nu om män (nya bekantskaper och vissa gamla med för den delen) inte mina kvinnliga och manliga vänner). Om JAG nu INTE hör av mig så är det en prioriterings sak...jag tycker helt enkelt inte att det är tillräckligt INTRESSANT eller kul eller what ever!  Visst jag kan också vara blyg och vänta in "rätt" tillfälle (trot eller ej..*s* men OM jag väl tar modet och ringer så..)

Skall det vara så förbaskat svårt att säga RAKT ut vad man vill och INTE vill!? Vill gärna veta vad ni tycker?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha, har aldrig riktigt fått grepp om vad den s k "katt-och-råtta-leken" ska vara bra för eller vem den gynnar... Det ska lirkas och trugas för att får ur en del människor vad de egentligen vill/tycker/tänker! Är man genuint intresserad av att lära känna en människa, så finns det i mitt tycke helt enkelt inga ursäkter. Då får man, precis som du skriver, göra prioriteringar och har man inte möjligheten eller resurserna att göra de prioriteringarna så bör man inte heller inleda en ny relation (oavsett om det handlar om kärlek eller vänskap). Håller helt och fullt med dig; Att det ska vara så förbaskat svårt att tala ur skägget! Slöseri med dyrbar tid är vad det är, så det så!! s

2008-11-02 @ 12:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0