Glamour

Glamour....smaka på ordet...glaamooouur....tjuskraft, attraktion, lockande skönhet och glans står det i ordboken. Men för mig så betyder glamour så oändligt mycket mer!

Mitt allra första möte med den glamourösa världen, började redan vid tre års ålder när jag fick jag min första Barbiedocka.  Det var då jag bestämde mig. - När jag blir stor, ja då  skall  jag arbeta med fina tanter, och göra dem lika fina som Barbie! Då var fin som Barbie lika med långt blankt rakt blont hår som fladdrade i vinden. Stora blåa ögon en pytteliten spetsig uppnäsa, liten välformad mun, en slank kropp med lååånga ben extremt smal midja och toppiga förhållandevis stora bröst. Där satt jag en liten mager negerunge med platt näsa och krulligt torrt hår som inte rörde sig en millimeter om det så blåste orkanstyrka. Idag har jag slutit fred med mig själv och är stolt över mina afrikanska rötter. Men då ja...då var det tufft att inse att jag aldrig aldrig någonsin kommer att se ut som Barbie hur jag än bär mig åt. Nu för tiden finns det tack o lov en Barbie för alla olika folkslag. Hm...jag tror faktiskt att jag skall ta och köpa mig en brun Barbie. Det är jag fasiken skyldig "lilla" Beatrice. Men det är synd och skam att det skulle ta mig 30 år att fatta den grejen, men hey...bättre sent än aldrig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0