Mamman och "ungen" 20 år senare,


Min underbara, kloka, rara, snälla och vackra dotter Théresè...(Näää jag är inte ett dugg partisk ...*s*)
Det är bara så..bättre dotter finns inte!

Igår så hade jag föremånen att spendera min lördag kväll i sällskap med min älskade "unge"/dotter Théresè.  Det händer inte alltför ofta nuförtiden av naturliga själ. Men igår var hennes make min gulliga svärson Jonas på herrmiddag så det passade perfekt. Vi sågs vid Stureplan och hamnade av hävd och tradition på Sturehof..(perfekt ställe att ta med "barnen" till)...*s* Dessutom så har Théresè alltid älskat skaldjur...och är det något Sturehof är bra på så är det just det!

Jag var barnsligt förväntansfull och glad över att få vara på tu man hand med min dotter (snacka om ombytta roller). Det var inte allt för länge sedan som det var tvärtom. Jag minns alltför väl hennes lycka över när JAG tog mig tid..och att bara VI skulle hitta på något. Att mamma tog sig tid att göra något med "bara" henne. Vi hade en kod som hette "mamman och ungen",och det var lika med att nu skulle bara VI göra något alldeles själva. Thérèse älskade när det var dags för "mamman och ungen"..det var något väldigt speciellt och kul för då kunde vi göra något som bara vi tjejer tyckte var kul.

Här satt jag och väntade på att hon skulle komma (jag var tidig...hon är ALLTID I TID...vilket man inte alltid kan säga om mig). Det var en underbar sensommar kväll med lagom trevligt folk..hyfsat lugnt (helgen före lön). Det var lite av en internationell känsla...för det är ovanligt mycket turister i stan. Vill man titta på "vackra Svenska flicka" så finns det ju inget bättre place i stan än Sturehofs uteservering. Eller om man nu bara kolla in folk i största allmänhet också så funkar ju Sturehof för det med...*s*

Men back to...mamman och ungen!
Nu för tiden så jag som sagt oerhört tacksam för att jag får ta del av mina barns fritid. Det är verkligen ett privilegium som jag uppskattar djupt. Hade jag vetat det jag vet idag...så hade jag självklart prioriterat mitt liv, min tid och framför allt mina barns tid FRAMFÖR alla andra "måsten" och "jag skall bara"... Tiden går ju så extremt fort.. Jag blir riktigt förbannad på mig själv och anda korkade föräldrar som inte fattar hur värdefull tiden med barnen är. Då..för en så där 20 år sedan...kunde jag säga. "snart älskling, sen jag lovar...mamma skall bara". Det var inte alls för så länge sedan...och då ja då kändes det som om man/jag hade ALL TID I VÄRLDEN!  Inte just men SEN!?

Nåja sent skall syndaren vakna...och gjort är gjort. Men nu idag är det som sagt tvärtom...och i går kväll så hade vi en riktigt kul och mycket speciell kväll. Bara att sitta där och se sin vuxna vackra dotter komma promenerade över Stureplan på skyhöga klackar..(ingen går så snyggt som hon...näää inte det minsta partisk) jag lovar det är så! Det är ju inte heller direkt så att hon försvinner i tapeten..186 cm (10 cm klackar) och oförskämt snygg. Att sitta och se hur omgivningen reagerar när hon kommer är bara sååå kul. Bara det är värt huuur mycket som helst jag bara älskar det!  Det finns vissa ju faktiskt vissa kvinnor som går hem i alla led...Det spelar ingen roll om det  äldre distingerande herrar, pappas vänner eller brödernas kompisar. Alla män killar och pojkar gillar Théresè så är det bara.


Det fantastiska är att hon aldrig har riktigt har förstått det själv. Hon har alltid varit lie blyg...och ser mer ut som ett förskrämt rådjur och blir mer besvärad och konstigt nog förvånad över den uppmärksamhet hon får och alltid har fått. Men det är väl det som gör henne så fantastisk...hon har aldrig spelat på sitt yttre. Hon har själv en helt annan måttstock..personlighet och inre egenskaper är sådant som hon själv främst värdesätter. Visst...så borde det väl alltid vara säger någon. Men det vet vi ju att så ÄR DET INTE!

Tänk vilket privilegium att sitta och beskåda omgivningens beundran av ditt eget kött och blod...att JAG vet att hon är fantastisk är en sak. Men att få det bekräftat av andra det är en stor bonus...och då har ju dom ingen som helst aning om vilken fantastisk varm och godhjärtad personlighet hon har! Dom ser ju bara hur hon ser ut och det verka räcka långt. Efter en trevlig middag gick vi vidare till Bistro Jarl, och samma sak händer där. Männen blir stirriga och nervösa...kvinnorna blir reserverade och något fientliga (kropps språk och blickar är så avslöjande). Själv njöt jag av att vara i bakgrunden och sola mig i glansen av min vackra dotter som bemötte alla vänligt världsvant och sofistikerat.
Ja det är bara att konstaterar att ungen har blivit stor...men mamman....jag hon är mamman och hon är väldigt nöjd med det!!

Behöver jag säga att mamman och ungen hade en väldigt trevlig kväll!?


Kommentarer
Postat av: Linn Baum

Vilken bra blogg du har! :) Du verkar vara en underbar mamma också, ha en bra dag! // Linn

2008-08-28 @ 08:23:55
Postat av: patricia

Ja jag kan inte annat än att säga att du har nog sveriges vackraste dotter, är sjukt avundsjuk på henne!

2008-08-28 @ 18:52:36
URL: http://paatty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0