Homestyling

 
Svart läder, glas, krom och starma rena ytor..(det är Daniel det)


Idag skall jag hem till min äldsta son Daniel och hjälpa till och fixa lite. Han har en charmig lägenhet i Hammarby sjöstad och som övriga familjen så är en även han en utpräglad estet. Min roll är enbart att lägga upp gardiner och vara ett "smakråd", fast det handlar nog mer om att bekräfta hans egna tankar och funderingar. För han har en väldigt säker smak och vet precis hur han vill ha det. Stilen är nog rätt minimalistisk (maskulin) rent och avskalat. Här ligger inga prylar och dräller på platser där dom inte skall ligga...icke! Daniel är en riktig pedant med militärisk ordning...var sak har sin plats...t.ex kläderna i garderoben hänger prydligt i ordning, skorna står på rad med skoblock. På hyllorna ligger det vikta med en exakt precision(även färg koordinerat). Ibland undrar jag om han använder vattenpass när han viker sina tröjor, skjortor och t.shirts.

Redan som två tre åringen så visade han tydligt hur viktigt han tyckte att det var med ordning. Leksakerna skulle stå på ett speciellt sätt...bilarna ställde han alltid tillbaka på rad. Om jag hade städat hans rum så kunde jag senare komma på honom att tassa upp på kvällen med att "rätta" till prylarna för att de stod några centimeter fel...*s*. Han kunde inte sova när det var "oordning". Ja värre problem än så kan man ha med sina barn eller hur!? Men ibland kan jag inte låta bli att undra..om han någonsin kommer att  släppa in och låta någon annan "stöka" runt i hans hem!  Fast kaka söker maka heter det ju så hans blivande är förmodligen en kvinna som matchar hans personlighet perfekt..jag hoppas det för jag vill ju bli farmor snart (sa hon egoistiskt).

Bortsett från hans extrema ordningssinne så är han den lugnaste och snällaste kille man kan tänka sig. Charmig som få..han vet precis hur han skall charma kvinnor, han är ju uppväxt med en mamma som alltid har varit omgiven av vackra kvinnor. Dessutom så har han lärt sig att kvinnor tycker om att bli sedda och bekräftade. Han ser verkligan varenda liten detalj..en hårtoning skulle knappast gå honom förbi..*s*  Detta låter som en annons....nej nej han har inga problem att träffa kvinnor tvärtom.. men det finns alltid någon som kanske är b ättre typ. Men det är ju så det flesta tänker (även jag) ...men det finns ju en fara i det. INGEN är ju perfekt...inte äns mina barn...*s*...fast nästan!

Idag är det den sista touchen som skall göras i lägenheten. Jag är riktigt nyfiken på att se vad som har hänt sen sist. Han har målat och fixat (en riktig handyman också) ja ja...jag vet att jag skryter om mina barn. Men det bjuder jag på...dom är så kloka så det stiger dom knappast åt huvudet. Han sa redan som barn "men mamma ALLA mammor tycker väl att deras barn är bäst i världen!?"  Ja du har rätt. sa jag fast jag visste att så är det ju inte alltid.  Låt barnen få ha sina rosa drömmar tids nog upptäcker dom själva att det inte är så) Men jag tycker självklart att det borde vara så. Om inte ens föräldrar tycker att man är fantastisk..hur skall man då kunna tro att någon annan kan tycka det!? Fråga alla beteendevetare...grunden till självkänsla och tillit kommer ju från föräldrarnas villkorslösa kärlek och beundran eller har jag fel...vad tycker ni!?



Nåja...idag skall jag hem till min fantasiska son och låta honom guida mig i vad det är som jag skall göra.
Men vadå...det är ju hans hem och jag är bara tacksam att han låter mig få fixa..även om det är under något kontrollerade former....*s*


Jag återkommer med bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0